«Inimesed käivad kogu aeg uurimas, kuhu minna ja mida teha. Paistab, et reisijatele on Elroni tulek väga keeruline,» märkis Tartu raudteejaamas asuva kioski müüja ja infotöötaja Auri Keerd.
Vaksalis kohtab nõutust
Viimastel päevadel on ootesaali kahte kohta üles saanud rongide saabumis- ja väljumisajad koos platvormi numbriga. «Ise tegime ja Kalle Kul-bok printis välja,» rääkis Auri Keerd.
Rongisõidu küsimustes tihti linlaste kaitseks välja astunud Kulbok sõnas, et Elron saatis vaksalisse kahel korral Tartu sõiduplaanid, kuid mõlemal juhul ei vastanud nendesse trükitud teave tõele. Ka firma veebilehel esines vigu alates saabumis- ja väljumisaegadest kuni selleni, millisel teel rong Tartu vaksalis peatub. «See on juba kuritegelik hooletus ja lohakus,» leidis Kulbok. Samuti oli sõiduplaan trükitud väga väikeses kirjas, samal ajal kui Elroni logo oli paberil hiigelsuur.
«Jättes kõrvale iluvead, kus saabumisaegu nimetati väljumisaegadeks, ronge elektrirongideks ja muu selline, olid olulisemad puudused ooteplatvormiinfo puudumine ning viide kell 15.30 väljuvale Jõgeva rongile, mis sõidab üksnes tööpäeviti.» Kulbok soovis veast teada anda Elroni infotelefonile 1667, kuid selgus, et seal jagatakse vaid tasulist rongiinfot. Telefoninumbrit, kuhu probleemidest teada anda, neil ei olegi, nentis Kulbok.
Koostöös infopunkti töötajatega said õiged graafikud laupäeva õhtuks siiski üles.
Kulbok lisas, et ka uuest Elroni reisijateveo eeskirjast leiab sätteid, mis vajaksid seadustega kooskõlla viimist. «Tööpõld on lai,» sõnas ta.
Paljud reisijad on tulnud küsima ka raudteejaama häälteavituse kohta, mille Edelaraudtee sai tööle paar nädalat enne aastalõppu. Praegu teavitus vaikib, aga ehk õnnestub see koos uue firmaga taas käivitada, avaldas Keerd lootust. Lähema kahe nädala jooksul peaks infopunkt hakkama ka rongipileteid müüma.