Tartul on range vapp ja lustlik logo, Eile esitletud logo on suunatud turistidele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AITA OTTAS

Tartu linnavalitsus esitles eile linna logo, mida hakatakse kasutama Tartut kui turismiobjekti tutvustavatel trükistel ja mis on esmakasutusel täna Tallinnas algaval turismimessil. Tiina Viirelaiu kujundatud mitmevärvilisse logosse on põimitud ülikooli peahoone samba ja Emajõe motiivid.

Tartu linna avalike suhete juht Aivar Viidik ütles, et logo ideekonkursile saabus neljateistkümne märgusõna all 24 tööd. Viirelaiu töö iseloomustas kõige paremini Tartut kui ülikooli-, hansa-, kultuuri- ja nooruse linna.

Konkursikomisjon määras kolm 4000-kroonist preemiat. Lisaks Tiina Viirelaiule premeeriti Mart Parvet ja Olav Villmanni. Parve töös oli kasutatud Jaani kiriku terrakotaskulptuuride ning Villmanni töös Tartu raekoja motiivi. Konkursi korraldamisele kulus linnaeelarvest ligemale 30 000 krooni.

«Tartul on ilus vapp, mis jääb kasutusse linnavalitsuse ja volikogu dokumentidel,» ütles abilinnapea Hannes Astok. «Logo on suunatud turistidele. Lähipäevil töötab linnavalitsus välja logo kasutamise korra. Tasu me eraettevõtjailt selle eest võtta ei plaani, kui nad panevad logo T-särgile või trükisele. Küll aga peab kord tagama, et oleks kasutatud õigeid värve ja proportsioone.»

Tiina Viirelaid meenutas, millest ta kujundustöös lähtus: «Tartu ei ole mujal maailmas nii tuntud, et kujutada logol mõnd maja või mälestusmärki, mis meile endile on tähtis. Seetõttu pidasin olulisemaks kinnistada Tartu nime. Et Tartu on noorte linn, ei saanud logo teha liiga tõsist.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles