Vallajuhid nõuavad vanade rongipeatuste taastamist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tartu vallajuhid ei ole rahul homsest taastuva rongiliikluse uute sõiduplaanidega ning leiavad, et rongiliiklus tuleb taastada vanade sõiduplaanide alusel.

Eile saatis Tartu maavanem Jaan Õunapuu teede- ja sideminister Toivo Jürgensonile kirja, milles palus veel kord arvestada Tartu valdade seisukohta taastada rongiliiklus maakonnas vanade sõiduplaanide alusel.

Väidetavalt sõitjate ohutut sisenemist tagava platvormi puudumise pärast ei peatu Tartu-Elva suuna rongid enam Variku, Aiamaa ning Vapramäe peatuses.

Põlva suunal jäävad vahele Vana-Kuuste, Rebase ja Laane peatus. Tallinna-Tartu rong teeb enne Tartut viimase peatuse Tabiveres, jättes vahele Sootaga, Kärkna, Vasula, Emajõe ja Vorbuse peatuse.

«Eesti Raudtee hinnangul on mõne peatuse platvormid halvas seisukorras ning sõitjatele ohtlikud,» sõnas Edelaraudtee reisijateveoteenistuse direktor Kalvi Pukka.

Terve rea peatuste kadumine kutsus esile nii sõitjate kui ka vallajuhtide vastuseisu. Omavalitsused taotlevad Tartu vallas Sootaga ja Vasula, Tähtvere vallas Vorbuse, Kambja vallas Vana-Kuuste, Rebase ja Laane ning Nõo vallas Aiamaa ja Vapramäe peatuse taastamist.

Ministeerium avaldas survet

Pukka ütles, et Edelaraudtee sai teede- ja sideministrilt kirja, milles seisis, et maavalitsused on sõiduplaanid kooskõlastanud sellisena nagu need esitati.

«Teede- ja sideministeerium on maavalitsustele survet avaldanud,» sõnas Õunapuu.

Teede- ja sideministri 30. juuli kirjas seisab, et kui maavalitsused uusi sõiduplaane ei kooskõlasta, algab kogu protsess uuesti ning on vähetõenäoline, et sellisel juhul jõutakse reisirongiliiklus AS Eesti Raudtee infrastruktuuril 1. septembriks taas avada.

«Juhin teie tähelepanu asjaolule, et seoses 29. oktoobril talvisele liiklusgraafikule üleminekuga on nimetatud kuupäevast võimalik mõningate peatuste aegu korrigeerida,» kirjutas minister Jürgenson.

«Seda me praegu teha üritamegi - graafikuid korrigeerida,» ütles Õunapuu. «Kaalusime suvel põhjalikult, kas anda ministeeriumile Tartu maavalitsuse kooskõlastus või mitte. Valga maavanem Rein Randver ei andnud kooskõlastust ning on nüüd ministeeriumi silmis süüdlane. Meie läksime teist teed - andsime küll esialgse nõusoleku, kuid nüüd taotleme graafikute muutmist,» ütles Õunapuu.

Mitmele vallajuhile jääb arusaamatuks väide, nagu puuduksid mõnes peatuses platvormid. Erilist vastuseisu tekitab aga Vapramäe peatuse ärajäämine. Selle vastu protesteerivad nii Nõo valla juhid, Tartu Looduskaitse Selts kui ka kohalikud elanikud.

Õunapuu sõnul on arusaamatu, et rongid hakkavad küll uuesti liikuma, kuid inimesed ei saa tervest reast peatustest rongile minna. Maavanem usub siiski, et peatused kõnealustes jaamades taastatakse.

«Näiteks Sootaga peatuses sisenes rongi või väljus sellest möödunud aasta septembri jooksul 519, Kärknas 951, Vorbusel 1058 inimest jne. Need arvud on küllaltki suured,» sõnas Õunapuu. «See on ka Edelaraudtee huvides, et inimene sõidaks ja selle eest raha maksaks,» arvas ta.

«Peatugu rong 10 või 15 peatuses, Edelaraudtee kulud on ikka ühesugused,» sõnas Tartu maavalitsuse majandusarenguosakonna juhataja Endel Soosaar.

«Praegu käitub Edelaraudtee majanduslikult arusaamatult, sest näib, et vaatamata suurtele püsikuludele ei soovi nad kõiki inimesi vedada ning nende piletiraha vastu võtta,» rääkis ta.

Piletite hind jääb samaks

Pukka sõnul jäävad piletite hinnad ning soodustuste süsteem samaks, mis need olid kevadel. «Tartu jaamas me enam piletikassat ei ava, pileteid müüakse ainult rongis,» lisas ta.

Eile lõuna ajal oli Tartu vana raudteejaam veel lukus ning välisuste kõrval stendil püüdis pilku märtsikuine rongiliikluse lõpetamise teade.

Arvamus

Esta Tamm
Nõo vallavanem

Süda valutab kõige rohkem Vapramäe jaama pärast, sest inimesed on sealkandis suvilad aastaringseks elamiseks ümber ehitanud. Omal ajal otsiti sealsed kaunid kohad üles arvestades rongiliikluse ja peatusega. Nüüd on neid inimesi alt veetud.

Põhjendus, et Vapramäe platvorm ei vasta nõuetele, tundub otsituna. Välisel vaatlusel ei erine Vapramäe platvorm Tõravere omast. Loodetavasti ei tehta nüüd järeldust, et ka Tõravere platvorm ei vasta nõuetele.

Aivar Soop
Tartu vallavanem

Sootaga ja Vasula rongipeatus vähendaksid tunduvalt nende inimeste jalavaeva, kes peavad praegu bussile jõudmiseks maha kõndima kuni 4 kilomeetrit. Taastame ju rongiliikluse inimeste jaoks.

Kui rongid veel liikusid, siis ei rääkinud keegi platvormide halvast olukorrast. Poole aasta jooksul on kümmekond või rohkem jaama muutunud äkki kasutamiskõlbmatuks. Mulle tundub see jutt natuke kahtlane - jaamu saaks ju remontida.

Aap Tänav
Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja

Ministeerium lähtub kehtivast seadusest, mis nõuab, et reisirongide peatustes peavad olema nõuetekohased perroonid.

Öeldakse küll, et vanasti ju rongid sõitsid ja peatusid ka metsa vahel, aga vanasti ei olnud meil ka praegusi seadusi.

Nendes jaamades peatuste tegemine tuleb kõne alla siis, kui sinna ehitatakse nõuetekohased perroonid. Nüüd tuleb selleks leida raha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles