Eestlased kasutasid seda võimalust veel viiekümnendatel aastatel, seal on õppinud Ruth Tulving ja Olev Mikiver, kahekümnendatel astus sinna vahel sisse näiteks Aleksander Vardi, veidi hiljem õppis seal Karin Luts ning kolmekümnendate lõpus Karl Pärsimägi. Meid huvitab peamiselt varasem aeg, Konrad Mägi, Nikolai Triigi ja Aleksander Tassa oma, kes õppisid seal – kõrvuti Modigliani ja teiste hilisemate kuulsustega – alates 1907. aastast.
See on ateljee, mille pinnalt sai alguse Pallas, tähendab, mida Konrad Mägi Pallase esimese direktorina matkida püüdis. Ka Ado Vabbe värvikäsitlus oli põhimõtteliselt sama, see pärines küll Münchenist Anton Ažbe kunstikoolist, ent oli loomult ikka seesama prantsuse postimpressionistlik käsitlus.
Õppetöö käib niisiis nädala kaupa, esmaspäeviti kogutakse õppemaksu ja seatakse nädalaks aktimodell paika, professor (Prantsusmaal nimetatakse õpetajaid ikka professoriteks) teeb igal hommikul korrektuuri. Värvikäsitlus on postimpressionistide oma, pigem soe-külm või külm-soe, mitte hele-tume, pigem spektrivärvid kui pruunid või must, ühesõnaga: kõik see, mida Konrad Mägi Pallases õpetas. Ning hiljem Ado Vabbe ja Aleksander Vardi.
Mägi tegigi ka korrektuuri hommikuti, läks siis oma ateljeesse – sinna, kus praegu meie maalime – ning käis õhtupoolikul veel kord Pallasest läbi.
Pallase algusajal, Lossi mäel ja ka veel Kaluri tänavas, kui Pallas ei olnud veel «ära kooliks kätte läinud» (Konrad Mägi), käis kõik just nõnda. Hiljem lisandus kuulus «Pallase pori», mida õpetas peamiselt Võerahansu ning mis on väärtus omaette, kool sai kindla struktuuri, ilusa suure maja Karlova (praegusele Kalevi) tänavale ning riigi tähelepanu ja toetuse.