Koidula hiivas hommikul ankru

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laaksaare ja Piirissaare vahel sõitma hakkav Koidula praam teel Peipsi poole.
Laaksaare ja Piirissaare vahel sõitma hakkav Koidula praam teel Peipsi poole. Foto: Sille Annuk / Postimees

Suur oli Luunja silla lähedal rahulikult kalastanud meeste imestus, kui Emajõe käänaku tagant ilmus välja aukartust äratavate mõõtmetega uus praam Koidula, mis oli kursi võtnud Peipsile.




Piirissaare rahvast ja nende külalisi vedama hakkav Koidula väljus Tartust eile kümmekond minutit pärast seitset. Tund hiljem jõudis praam Luunja silla lähistele. Pinge oli suur – veetase ju kõrge, kas praam ikka mahub silla alt läbi?



«Mahub,» oli praami ehitanud Reval Shipbuilding OÜ kommertsdirektor Sergei Net-šajev enne sõitu minekut veendunud. «Mõõtmised on tehtud! Uue praamiga me Emajõe ja silla vahele jääva vahemaa pikkust mõõtma ei hakka.»



Koidula aeglustas varakult enne silda käiku. Ligi nelikümmend reisijat, kelle hulgas olid näiteks laevaehitajad ja -projekteerijad, veeteede ameti töötajad ja Tartu maavalitsuse esindajad, olid pingsalt vait. Kalamehed paistsid olevat oma püügivahendid unustanud.



Mahtus!!! «Hurraa! Edasi! Go, go,» hõiskas Koidulal olnud rahvas teisel pool silda.



«Väike närv oli silla all sees,» tunnistas praami omaniku, Tartu maavalitsuse esindajana Koidulal sõitnud Tartu maavanem Esta Tamm. «Pääsesime sealt üsna napilt läbi.» Napilt pääsemine tähendab, et veepiirilt üheksa meetrit ja 30 sentimeetrit kõrge Koidula ning Luunja silla vahele jäi kümmekond sentimeetrit.



Kell 10.15 jõudis praam Peipsile. Seal algasid vabas vees, kus sügavust viis kuni seitse meetrit, praami katsetused. «Kõik läheb hästi,» andis Sergei Netšajev pärastlõunal katsetustest ülevaate.



Koidulat juhtisid ja katsetasid eile Reval Shipbuildingi töötajad. Nende kõrval olid ka uue praamiga reisijaid sõidutama hakkava ASi Kihnu Veeteed mehed. «Kui kõik hästi läheb, võib laevnik reisijaid sõidutama hakata nädala pärast,» pakkus Esta Tamm.



Seitse meetrit laia ja 32 meetrit pika Koidula tegemine maksis 24 miljonit krooni, millest suurem osa tuli euroliidu regionaalarengu programmist ja osa riigilt.



Eile õhtust Laaksaare vastses sadamas seisvale Koidulale mahub poolsada reisijat ning kuus sõiduautot või neli sõiduautot ja buss.



Kui tihti hakkab praam mandri ja väikesaare vahet sõitma ning kui palju tuleb pileti eest välja käia, pole Kihnu Veeteed veel otsustanud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles