Ametnikud tutvusid triibutõmbamise võimalustega

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristjan Teedema

Tartu linnavalitsuse traditsioonilise rattatuuri läbiv küsimus oli, kas ja kus sünniks triipu tõmmata. Grupijuhiks oli eile rattateede spetsialist Toomas Põld (esiplaanil vasakul), inspekteeris ratastel seltskond, kuhu kuulusid teiste hulgas ka linnapea Urmas Kruuse ja abilinnapea Jüri Kõre.

Fotole on jäänud Filosoofi tänava testimine, kuhu on kaalumisel autoliiklusega vastassuunalise jalgrattaraja märkimine ehk triibutõmbamine. Eile sõitsid ratturid kõnniteel, näiteks rattalemb Rein Lepik (ees paremal).

Triibu küsimust tuli ette ka mujal. Näiteks Vabaduse puiesteel.

Sõpruse puiesteel arutleti, kas oleks mõistlik kummassegi teeserva tõmmata triip ja suhteliselt laiast sõiduteest nii osa ratturitele välja mõõta. Alternatiiv sellele oleks ratta- ja kõnnitee ehitamine teeäärsele avarale aasale. Triip on aga odavam kui asfalttee.

Linnapea arvas, et natuke kõhe on rattureid magistraaltänavale suurte veoautode külje alla saata. Sama arutelu kordus Sõpruse silla puhul, Põld arvas, et kui silda remontima hakatakse, tuleks seal küll ratturite rada autoteest kõrgemale tõsta.

Ja siis imestas Põld, kas Õnne tänaval ei võiks olla triipu, mis eraldaks rattaraja autoliiklusest. Teadjamad mäletasid, et kunagi oli, aga ära kulus. Nagu ka rattateede märgistus paljudes paikades mujal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles