Gümnasistid omandasid Tartu Ülikooli teaduskooli õppepäevadel rahatarkust

Aime Jõgi
, ajakirjanik
Copy
Pangandus ja matemaatika TalTechi Virumaa kolledžis.
Pangandus ja matemaatika TalTechi Virumaa kolledžis. Foto: Jonas Erik Laane

Tartu Ülikooli teaduskooli ja Swedbanki korraldatud õppepäevade «Matemaatika panganduses» eesmärk on tutvustada reaalainete õppimise olulisust panganduses.

Jaanuaris korraldatu oli juba kolmas niisugune ettevõtmine. Lisaks pangatöötajatele jagasid Kohtla-Järvel ja Tartus teadmisi Tartu Ülikoolis matemaatikat ja statistikat õppivad üliõpilased.

Päeva esimese poole töötubades rääkisid panga eri ametikohtade esindajad rahatarkusest ja investeerimisest, ettevõtlusega alustamisest ja andmeteadusest. Lisaks said õpilased iseennast paremini tundma, õppides karjääritöötoas.

Töötuba Tartu Ülikooli peahoones.
Töötuba Tartu Ülikooli peahoones. Foto: Jonas Erik Laane

«Eesti suurima pangana oleme võtnud vastutuse ja kasutame ära võimalust aidata kaasa Eesti hariduse edendamisse,» ütles Swedbanki välise järelkasvu valdkonnajuht Kristiin Koppel. «Usun, et tänu pangas töötavate ekspertide selgitustele saavad noored paremini aru, kuidas reaalteadustes õpitut iga päev pangatöös kasutatakse ja kui põnev see on. Kui seeläbi tõuseb õpilaste huvi ülikooli reaalteadusi õppima minna, oleme oma eesmärgi täitnud.»

Päeva teises pooles tutvustasid gümnasistidele liisingu võtmisega seotud intressimäärasid ning rääkisid euribori mõjudest ja inflatsioonist Tartu Ülikooli matemaatika ja statistika valdkonna üliõpilased.

Tabelarvutustarkvara kasutades lahendasid nad elulisi ülesandeid, mis andsid neile samuti väärtusliku kogemuse. Näiteks tuli õpilastel võrrelda kahte liisingupakkumist auto soetamisel.

Intressi teema juures käsitleti liitintressi ja lihtintressi ning õpilased püüdsid aru saada, kuidas intressimäära perioodi muuta. Iga teema alguses käisid üliõpilased üle sissejuhatava teooriaosa.

«Igapäevaelus parima valiku tegemiseks tasub alati kaaluda kõiki alternatiive ja neid võrrelda,» selgitas gümnasiste juhendanud esmakursuslane Hannabeth Hansen, kes osales aasta tagasi samasugusel õppepäeval abituriendina. Töötoa tegijana soovis ta tänavu ise teisi inspireerida.

Gümnasiste juhendab noor matemaatikatudeng Hannabeth Hansen.
Gümnasiste juhendab noor matemaatikatudeng Hannabeth Hansen. Foto: Jonas Erik Laane

«Matemaatika tundub küll hirmus ja keeruline, aga 19-aastaselt pole sugugi hilja sellega rohkem sõbraks saada,» kinnitas Hannabeth Hansen. «Kindlasti suunas eelmisel aastal toimunud õppepäev mindki valitud erialale. Matemaatikast tekkis sel päeval hoopis uus arusaam. See ei tundunud enam kuiv, vaid äge ja väga kasulik.»

Tartu Ülikooli teaduskooli arendus- ja koostöö peaspetsialisti Jaanus Sepa sõnul saab õpilaste tagasiside põhjal lugeda neid õppepäevi edukaks. Suurem osa tagasisideküsimustiku täitnud õpilastele vastas õppepäev ootustele.

Õpilaste täpsustuste põhjal jäid neile meelde töötoad, kus jagati kogemust, mis pakkus huvi ja oli samal ajal arusaadav. Ka tunnistasid nad, et päeva lõpuks avastasid nad uusi vaatenurki varem õpitule ning said uut infot innovaatiliste valdkondade kohta.

Tartu Ülikooli teaduskool korraldas koos Swedbankiga õppepäeva «Matemaatika panganduses» 19. jaanuaril TalTechi Virumaa kolledžis ja 26. jaanuaril Tartu Ülikooli peahoones. Kokku osales Tallinna Tehnikaülikooli Virumaa kolledžis 45 ja Tartu Ülikooli peahoones 98 huvilist.

Õppepäev Tartu Ülikooli peahoones.
Õppepäev Tartu Ülikooli peahoones. Foto: Jonas Erik Laane
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles