Politsei pidas kinni ärandatud autoga korrakaitsjate eest põgenenud noormehe

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

9. veebruari õhtul pidasid Lõuna prefektuuri politseinikud kinni alkoholi tarvitanud juhtimisõiguseta sõidukijuhi, kes püüdis ärandatud masinaga korrakaitsjate eest põgeneda.

Neljapäeva, 9. veebruari õhtul kella 21 paiku sai Lõuna prefektuuri juhtimiskeskus teate, et Põlva suunas liigub punane Ford, mille juht võib olla alkoholi tarvitanud.

Põlva patrullpolitseinikud nägid kõnealust sõidukit Põlvas Jaama tänaval, kus andsid sellele koheselt ka peatumismärguande, ent juht märguandele ei reageerinud ning liikus Põlvast edasi Tartu suunas. Sõiduki registreerimisnumbri kontrollimisel ilmnes, et Ford oli ööl vastu neljapäeva Põlvast Vabriku tänavalt ärandatud.

Sõidukile järgnesid kaks Põlva patrulli, lisaks kutsuti Tartu poolt abiks veel üks täiendav ekipaaž. Teel Tartusse takistas Ford korrakaitsjatel möödasõitu ning kaldus pidevalt vastassuunavööndisse.

Lõuna prefektuuri juhtimiskeskuse juht Ottomar Virk ütles, et tegu oli äärmiselt ohtliku olukorraga, kus joobekahtlusega sõidukijuht, olles pidevas kontaktis juhtimiskeskusega, ähvardas telefoniteel korduvalt nii ennast kui ka kaasreisijat surnuks sõita, kui patrullsõidukid neile järgnemist ei lõpeta.

«Suurema ohu vältimiseks tuli Tartust tulnud politseinikel Kambjas tee sulgeda ja masin peatuma sundida. Kuna piirkonnas viibis sel hetkel üks Tartu patrull ning tegutsemiseks oli aega vaid loetud minutid, tuli sõidukitest teetõkendi moodustamisel kasutada ka möödasõitvate masinate abi,» selgitas Virk. Kodanikud, kelle masinaid teetõkendis kasutati, suunati seniks ohutusse kaugusesse. Lisaks paigutasid politseinikud Kambjas teele ka sõiduki sundpeatamisvahendi ehk «siili».

Seadusest tulenevalt on politseil korrarikkumise peatamiseks ja ohu tõrjumiseks luba võtta kasutusse teiste isikute esemeid – antud juhul kodanike sõidukeid, millega tee ka blokeeriti.

«Sellise otsuse tegemine on raske, sest mittepeatuv masin võib teetõket vältides kahjustada ka kodanike masinaid. Samas kui kaalukausile panna ühelt poolt võimalik oht, mida tekitab joobes juht liiklusõnnetuses ning teisalt sõidukile tekitatud mõlgid, peab lähtuma ikkagi sellest, mis on eluliselt olulisem,» põhjendas Virk. Kui taolise operatsiooni käigus kodaniku masin viga peaks saama, käsitletakse juhtumit avariina, mida lahendab kindlustus.

Peagi läheneski «siilile» punane Ford, mis üritas teepervele suuna võtnuna teetõkendit vältida. Katse ebaõnnestus ja masinal lõhkes kolm rehvi. Ford jätkas liikumist ning püüdis väevõimuga läbi suruda end ka sõidukitest teetõkendi vahelt, mille käigus vigastas keset teed seisnud alarmsõidukit. Kambja lähedal Tatra orus masin tühjaks saanud rehvide tõttu lõpuks ka peatus.

Sõidukijuhi, 21-aastase noormehe kontrollimisel ilmnes, et ta oli alkoholi tarvitanud ning tal puudus vastava kategooria juhtimisõigus. Lisaks oli ta ärandanud sõiduki, eiras politseinike peatumismärguannet ning põhjustas avarii, milles sai viga politseisõiduk. Liiklusseaduse nõuete ja avarii põhjustamise osas alustati väärteomenetlusi, sõiduki omavolilise kasutamise osas viiakse läbi kriminaalmenetlus.

Kaasreisija, alaealine noormees, oli samuti alkoholi tarvitanud ning teda ootab ees karistus väärteoprotokolli näol.

Politsei toimetas mõlemad isikud pärast nende kinnipidamist kainenemisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles