Tartu klubides käib sportijate pärast tihe rebimine

FOTO: Repro

«Aitab lubadustest. Alustan treeninguid juba täna,» ärgitab üks spordiklubi. «Vaheta kilod tervise vastu,» ütleb teine. Jaanuaris käib spordiklubide vahel tihe rebimine selle pärast, kes võidab endale uusaastalubajatest kliendid.

«Ei ole spordiklubi, kes ei tahaks ära kasutada seda, et inimesed on praegu trenni minemiseks motiveeritumad kui muul ajal,» nentis Arctic Sport Club Tartu juhataja Kaspar Engelbrecht.
Aasta alguses kasvab klientide arv olenevalt spordiklubist 15–30 protsenti ning suureneb ka seniste klientide treenimise aktiivsus.  

Kaks kõrgaega

Planet Sport Tartu juhataja Elvis Lillevälja selgitusel on spordiklubidel uute klientide võitmisel kaks kõrgaega. Üks septembris-oktoobris, kui paljud sportijad treeningutega õuest sisse kolivad, ning teine aasta alguses, mil inimesed saavad innustust oma uue aasta lubadustest või lähenevast kevadest.

Uute alustajate meelitamiseks pakub mõni spordiklubi soodsamaid proovihindu, teine teeb end välireklaamide ja videoreklaamidega nähtavaks.

«Kõik spordiklubid teevad praegu reklaamikampaaniaid ja käib võistlus selle nimel, kes suudab kõige rohkem uusi kundesid värvata,» märkis Elvis Lillevälja.

Jääjad ja proovijad

Aasta alguse uute tulijate seas on MyFitness Tartu klubi juhataja Helena Kask märganud nii neid, kes jäävad järjepidevalt treenima, kui neid, kes natuke proovivad ja siis loobuvad. «Kõigil muidugi ei jagu hoogu kauemaks kui võib-olla kuuks-paariks,» ütles Kask, kuid lisas, et rohkem on uute tulijate seas siiski neid, kes jäävad spordiklubi regulaarselt külastama.

Kolm kuud on Planet Sport Tartu klubi juhataja Elvis Lillevälja hinnangul prooviaeg, mille jooksul on näha, kas inimene loobub trennist või jääb edaspidigi sportima. «Kui inimene on kolm kuud vastu pidanud, siis tõenäoliselt jätkab ta trenni ka edaspidi ja tekib juba kergelt fanaatiline suhtumine trenni. Tekib tunne, et ilma trennita ei oska olla enam,» rääkis ta.

Ükski spordiklubi oma klientide ega külastuste arvu ei avalikusta. Orientiiriks ütlevad nad umbes 1000 klienti – see on treenijate hulk, millega spordiklubi end ära majandab.

Klientide hulk ja spordiklubi külastatavus hakkab aasta alguse kasvu järel vähenema taas aprillist alates.

Tihe konkurents

Mõõna saavutab külastatavus juulis, kui kliente on umbes poole vähem kui aasta algul. «Suvel arvavad inimesed, et nad teevad väljas sporti. Tartu eripära on seegi, et tudengid lähevad suvel ära ja lõpetavad ajutiselt lepingud,» rääkis MyFitness Tartu klubi juhataja Helena Kask.

Konkurentsi Tartu spordiklubide vahel hindavad klubid üsna karmiks. «Tartus on 12 tõsiseltvõetavat spordiklubi ja lisaks veel igasugused treeningusaalid keldrites,» ütles Elvis Lillevälja.

Suurteks kommertsspordiklubide konkurentideks on ka Tartu Ülikooli ja Eesti Maaülikooli spordiklubid, mis võtavad soodsamate hindadega paljud nooremad kliendid endale.

Tagasi üles