Pildid ⟩ Riia–Vaksali ristmiku ehitus jõudis Eestis seninägemata tööni

Sellel nädalal algas Riia ja Vaksali tänavate ristmikul kogu ümberehituse kõige keerulisem töö – ehitajad asusid läbi raudteetammi paika lükkama uusi jalakäijate tunneleid.

Tunnel ei kaevata valmis, vaid tunneli betoonist kollektor on valmis valatud raudteetammi kõrval ning nüüd kaevatakse jupp-haaval raudteetammi auk ning lükatakse tunnelikollektor raudtee alt läbi.

Säärast tehnoloogiat pole Eestis teede ehitusel varem kasutatud, kinnitas Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski. Mujal on raudteetammi alla rajatud kollektorid paika pandud nii, et raudtee on mõneks ajaks lahti võetud, tamm lahti kaevatud ning seejärel kollektor paika tõstetud. Et Riia tänava raudteeviaduktil on väga palju rööpapaare ning nii pikaks ajaks ei saa raudteeliiklust seisata, otsustati uue liiklussõlme rajamisel kasutada hoopis teistsugust tehnoloogiat.

Tunnelikollektori läbi tammi lükkamist tulid juhendama insenerid Itaalias. Kahe kollektori raudteetammist läbi lükkamiseks on aega septembri keskpaigani.

Et osa töid on võimalik teha vaid siis, kui liiklus on Riia tänaval hõre, tuleb ehitajatel töötada hiliste õhtutundideni. Vahel lõpetatakse tööpäev alles kell kaks öösel. «See on täiesti arusaadav, et öine müra häirib ümberkaudseid elanikke, vabandame selle pärast, kuid paraku tõesti pole võimalik kõiki töid päevasel ajal teha,» selgitas Lužetski.

Tagasi üles
Back