Tartu linnaliinibussid sõidavad rohegaasiga (1)

Tartu Postimees
Copy
Tartu linna liinibussid.
Tartu linna liinibussid. Foto: Sille Annuk

1. jaanuarist sõidavad Tartu linnaliinide kõik 64 bussi taastuvkütusega – biometaani ehk rohegaasiga.

Tartu on üks vähestest keskmise suurusega linnadest Euroopas, kus linna kogu ühistranspordisüsteemis on kasutuses taastuvkütus.

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul võimaldab rohegaasi kasutusele võtmine muuta meie ühistranspordi äärmiselt keskkonnahoidlikuks. «Tartu suur eesmärk on vähendada transpordist tulenevat keskkonnamõju ning biometaani kasutuselevõtt võimaldab meil astuda selles suunas pika sammu edasi. Puhas, inimsõbralik ja jätkusuutlik linnakeskkond on olnud Tartus prioriteet juba mitu kümnendit, on seda ka nüüd ja edaspidi.»

Tartu linnaliinibusse varustab biometaaniga  energiaettevõte Alexela Tartus Ringtee 25 asuvas piirkonna suurimas avalikus gaasitanklas.

«Biometaanile ei ole keskkonda silmas pidades transpordisektoris paremat alternatiivi. Eriliseks teeb biometaani veel see, et seda toodetakse Eestis. Nii saame selle kodumaise taastuvkütusega vähendada imporditavate vedelkütuste mahtu, hoida töökohti Eestis ja toetada maapiirkondi,» sõnas ASi Alexela juhatuse esimees Aivo Adamson. «Nii äri- kui erakliendi motivaatoriks gaasilistele kütustele üleminekul on kindlasti ka rahaline sääst,» lisas Adamson.

Eeloleval suvel plaanitakse Ilmatsalus käivitada biometaani tootmine ja selle tehase toodang tarvitatakse suures osas ära Tartu linnaliinibussides. See on hea näide, kuidas piirkondlike biojäätmete ümbertöötamine võimaldab arendada keskkonnasäästlikke teenuseid samas piirkonnas ning luua rohelisi töökohti.

Rohegaasi ehk biometaani toodetakse biogaasist. Biogaas on käärimisprotsesside tulemusena eralduv gaas, mis on meie elukeskkonna tavapärane osa, koosnedes peamiselt metaanist ja süsihappegaasist.

Biometaan on keskkonnasäästlikum ja pikas perspektiivis stabiilsema hinnaga kui importkütused ning selle kasutamine aitab vähendada saasteainete emissiooni transpordisektoris, samuti parandada Eesti energiajulgeolekut.

Biometaani kasutuselevõttu Tartu linnaliinibussides toetab keskkonnainvesteeringute keskus Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist ligi 2,2 miljoni euroga.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles