Viljandlasest bussijuht sõidutas reisijad Supilinna asemel teisele poole jõge Salvesti juurde (7)

Tartu Postimees
Tartu linnaliinibuss. Pilt on illustratiivne.
Tartu linnaliinibuss. Pilt on illustratiivne. Foto: Kristjan Teedema

Tartu uued linnaliinid pakuvad igal päeval uusi üllatusi. Isegi Lõunakeskusest Eesti maaülikooli kanti Rohelisse parki kulgev liin 6, mida pole varasemaga võrreldes «kõpitsetud».

Oma tänasest kogemusest pajatab üks supilinlasest bussisõitja.

«No nii. Täna minulgi Tartu uute linnaliinide-busside proov tehtud. Ütleks, et sõit oli elamuslik. Nr 6 Lõunakeskusest Kroonuaeda, koduni (nii oli lootus).

Algul kulges sõit tavapärast marsruuti mööda ja arvasin, et nii igavalt kõik lõpebki. Aga ei! Vabaduse puiesteest mööda kulgedes märkasin äkki Diskosilla (Vabaduse silla – toim) uhket kaart ja buss peatus Ülejõel Vene peatuses. Masin kuulutas küll Palmihoone peatust. Vaatasin, et ju vist palmihoone kolitud, ja äkki viib nr 6 nüüd vahelduseks ERMi. Aga ei.

Bussijuht tõusis, läks välja. Mõtlesin, et gaasi laskma vms. Kui ta tagasi tuli, jätkas ta teed ülesmäge (kuis muidu!). ERMi asemel pööras ta siiski Puiestee tänavale ja jätkas, jätkas. Muidugi oleks tore olnud pojale Rakverre külla sõita, aga nemad on just laulupeole sättimas, nii et, pole vaja!

Läksin juhi juurde, küsisin, miks ta varem alla vasakule ei pööranud, oli ju mitu võimalust. Selgus, et hädas noor mees mõistab paremini vene keelt. Kust pärit? Viljandist, eile tuli. Ühe tiiru oli saanud ka liinil teha, aga sellest läks vaene pea täiesti sassi.

Pöörasime siis otsa Salvesti juures ringi, sõitsime tagasi Peetri kiriku manu, kust leidsime kenasti tee Kroonuaia sillale ja Kroonuaia peatusse. Vaene juht küsis ahastavalt, et ega ma lõpppeatusesse ei sõida. No polnud kavas. Aga minu giidiameti võttis üle üks kena abivalmis proua, kel oli veel paar peatust sõita.

Kuidas juhil tee edasi kulges ja kas lõpppeatus leiti, ei tea. Buss võib juba ka Tallinnas olla. Kes ei tahaks soodsalt laulupeolinna jõuda!

Moraal:

Asuge linnaliini juhtidele appi, suunake, ja tupsutage-lohutage neid! Ärge küsige, kus on Variku linnaosa või Supilinn. Meie juht oli oma eksitusest küll väga vapustatud. Pole ime, eelmisel päeval armsast provintsilinnast suurde ülikoolilinna taritud bussijuht tundis end siin kui kala kuival. Hea, et oma kodukohta veel mäletas. Aga just, kõik paraneb, kui temastki tartlane saab. Tartu ootab ära :)»