Tartul hakkas Võidu silla remondi plaanimisega kiire

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ebarahuldavas seisundis Võidu sild ootab tuleval suvel algavat kapitaalremonti.
Ebarahuldavas seisundis Võidu sild ootab tuleval suvel algavat kapitaalremonti. Foto: Margus Ansu

Võidu silla põdurast tervisest teavitanud ekspertiisiakt sundis linnavõime ruttama kiirkorras remonti ette valmistama ja remondiraha plaanitakse tuleva aasta esimesse lisaeelarvesse.

Võidu silla kohta valminud hinnang oli läinud nädalal arutelude teemaks nii Tartu linnavalitsuses kui volikogu linnamajanduskomisjonis, kes andis linnavalitsusele ülesande alustada aktiivselt rahastamisvõimaluste otsimist. Teisalt aga teha selgeks, kui palju raha remondiks kulub.

Linnamajanduskomisjoni esimees Tarmo Punger (IRL) ütles, et praegu on teada üksnes hinnang silla olukorra kohta, kuid remondi ulatus ja hind vajab selgitamist.

«Informatsioon polnud üllatav, aga oli suhteliselt järsk,» ütles Punger põhjuseks, miks Võidu sillaga kiire hakkas.

Ebarahuldav seisundiindeks

Eelmisel nädalal jõudis Tartu linnavalitsusse Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroos valminud hinnang Võidu silla kohta, mis tunnistas silla seisundi ebarahuldavaks ja väitis, et sild vajab kiiresti ulatuslikku remonti, sest on lähedal piirile, kus tuleks kaaluda samasse kohta hoopis uue silla ehitamist.

Silla seisundiindeks saja palli skaalal oli 51,3, rahuldav oleks näitaja üle 75.

Tartu tuleva aasta eelarve projektis püsis pikalt sees Sõpruse silla ühe sillapoole kapitaalremondi raha, sest seegi sild on juba aastaid tagasi kuulutatud remonti vajavaks, kuid lõpuks tõmbas linnavalitsus sellele eelarvereale kriipsu peale. Samas on eelarves kavandatud raha Ringtee silla ehituseks, mille omafinantseeringuks tahab linn üle kahe miljoni euro uut laenu võtta.

Punger ütles, et praegu on vara vastata, kas Võidu silla remondiks tuleb raha laenata. «Palju sõltub projekti kokkukirjutamisest,» ütles Punger. «Võidu sild on osa Valgat ja Jõhvit ühendavast riigimaanteest.»

Kuigi majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei tahtnud eelmisel nädalal midagi teada Võidu silla remondi kaasrahastamisest, ei pidanud Punger riigi abile lootmist põhjendamatuks. «Need on esialgsed arvamused. See tee on vaja läbi käia, et teada, kas see viib kuskile või ei vii,» ütles ta.

Tartu tuleva aasta eelarve on volikogus esimesel lugemisel juba sel neljapäeval ja see on plaanis kinnitada enne jõule. Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et kindlasti ei jõua Võidu silla remondiraha sellesse sisse kirjutada. Nii on kavas sillaremondi raha ette näha tuleva aasta esimeses lisaeelarves, mis jõuab volikogusse eeldatavasti kevadel.

Palju mõtlemisainet

Peale rahastamise vajab Võidu silla remondi puhul läbimõtlemist ka logistika, kuidas tagada linlaste ja teenindava transpordi liikumine, ütles Tarmo Punger. «Võidu sild pole just eriti lai ja kõik neli rada on mahutatud ühele sillakonstruktsioonile,» ütles ta. «Teame ka Sõpruse silla kehva olukorda. Praegu teeb olukorra komplitseerituks, et kaks silda on korraga tules.»

Punger pidas võimalikuks, et remondi ajal tuleb Võidu silla liiklust piirata nii, et üle pääsevad üksnes ühistranspordi- ja operatiivsõidukid.

«On äärmiselt kahetsusväärne, et uute sildade rajamise tuhinas on käest lastud praeguste sildade hooldus ja nendega õigel ajal tegelemine,» ütles Punger. «Headel aegadel on tehtud – suurejoonelisi on võib-olla palju öeldud – mitte kõige ratsionaalsemaid otsuseid.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles