ERM tahab Raadi lennuvälja taas kasutusele võtta

Tartu Postimees
Copy
Ligi 100-aastane Raadi lennurada oli kasutusel ka Eesti Vabariigi õhuvägede poolt enne nõukogude Venemaa okupatsiooni. Täna asub seal ruleerimisraja pikendusena ERMi peahoone.
Ligi 100-aastane Raadi lennurada oli kasutusel ka Eesti Vabariigi õhuvägede poolt enne nõukogude Venemaa okupatsiooni. Täna asub seal ruleerimisraja pikendusena ERMi peahoone. Foto: ERM

Eesti Rahva Muuseum (ERM) valmistab ette hanget, et leida ettevõte ning alustada juba sellel suvel regulaar- ja tellimuslende Raadi lennuväljal. Tartu lennuühenduste heitlik lähiajalugu ja ERMi kui Euroopa ühe moodsaima muuseumi suur väliskülastajate arv sunnib tegutsema.

Eelmisel aastal oli ERMi näitusekülastajatest ligi viiendik väliskülalisi enam kui 90 riigist, mistõttu on lennujaama kasutuselevõtt ning ühendus Euroopa kultuuri- ja teaduskeskustega möödapääsmatu.

Paremate lennuühenduste vastu on huvi näidanud ka Tartu sõpruslinnade esindajad paljudes riikides seoses Tartu 2024. aasta Euroopa kultuuripealinna kandidatuuriga.

Lisaks ERMi näituste külastajatele on olulised ka mitmesugused kultuuriüritused, näiteks oleks see abiks ka suurkontsertide võõrustamisel juba sellel suvel ning tulevikus. «Niikuinii tulevad megastaarid eralennukiga,» kommenteeris ERMi esindaja.

Tartu valla territooriumil oleva nõukogudeaegse lennujuhtimiskeskuse lammutamine õnneks peatati. Nüüdisaegne, uue ja vana sümbioosiga hoone rajamine on ERMi esindaja hinnangul kindlasti võimalik.

Igal juhul oleks Raadi lennuraja taastamine suureks tõukeks nii Tartu linna kui ka valla ühise eesmärgi teostamiseks, et Raadist, mille keskmes on ERMi uus peahoone, ja teistest lähiaastate arendustest saaks maailmas tuntud turismiatraktsioon ja sihtkoht.

See oli ka rahvusvahelise arhitektuurivõistluse võitjate algne idee, et lennurada on ühendatud nii visuaalselt kui ka igapäevaselt ERMi peahoonega.

Pikemas perspektiivis oleks ERMi esindaja arvates tähtis Tartu linnaga kooskõlastatud plaani teokssaamine, kui Tartu raudteejaam, kesklinn ja ERMi peahoone, Raadi kultuurikeskus ja uus lennujaam saaks ühendatud eurorahade toel oma trammiliiniga. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles