Annelinna lisanduvad parkimiskohad tulevad tasulised (5)

Kelly Olesk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõisavahe 34–47 majade juures olevaid parklaid hakkab linn korrastama ja laiendama, sest ohu korral ei pääse päästeautod majadele ligi.
Mõisavahe 34–47 majade juures olevaid parklaid hakkab linn korrastama ja laiendama, sest ohu korral ei pääse päästeautod majadele ligi. Foto: Margus Ansu

Teisipäevasel linnavalitsuse koosolekul kuulutas linnavalitsus Annelinna parklate riigihanke võitjana välja osaühingute Lacados ja Selektor Projekt ühispakkumuse maksumusega 61 392 eurot. Sel aastal on linna eelarves parklate projekteerimiseks ja ehitamiseks ligi 300 000 eurot.

Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haagi sõnul saab selle raha eest ehitada parkla vaid ühele majade kolmikule. Kokku on parklaid ootavaid kolmikuid neli ehk 12 maja.

Haak ütles, et projekteerimist alustatakse teise kolmiku ehk Mõisavahe 37, 38 ja 39 juurest. Tavaliselt taotleb ühistu parklate rekonstrueerimist või ehitamist ning sel juhul toetab linn ehitustöid, hüvitades poole selle maksumusest. Sellisel juhul ei küsita korteriomanikelt auto parkimise eest raha.

Kuna Mõisavahe 37, 38, 39 ja teisedki parkla laiendamist soovivad majad on üheksakorruselised, ei saa korteriomanikud parklate laiendamise ja korrastamise asjus kokkuleppele. Praegusel juhul tellib linn projekti ja tasub ehituse eest, lisanduvate parkimiskohtade eest peavad parkimiskohta soovivad korteriomanikud tasuma iga kuu sümboolse summa. «Praegu ei oska öelda, kui suur see summa võiks olla. Ehk 20 eurot kuus,» sõnas Haak. Tasu rakendub umbes sajale lisanduvale parkimiskohale, olemasolevad parkimiskohad jäävad rendist priiks. Haagi sõnul on Annelinnas parkimise lahendamine paras pähkel.

Majaelanike kõige suurem mure on see, et autodele ei jagu ruumi. Linnale tekitab muret tõsiasi, et prügi- ja tuletõrjeautod ei mahu vajaduse korral majade vahel liikuma. «Need majad on ju ehitatud siis, kui inimestel polnudki autosid või oli vähestel,» sõnas Haak.

Kommentaarid (5)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles