Raadiojaama vahetanud autojuht sõitis teelt välja

Tartu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Audiosüsteemiga tegelenud noormees tegi autoga avarii.
Audiosüsteemiga tegelenud noormees tegi autoga avarii. Foto: Lõuna prefektuur

Täna kella 9.45 paiku sai häirekeskus teate avariist Tartumaal Erala külas Tartu-Jõgeva-Aravete tee seitsmendal kilomeetril. Esialgsetel andmetel vahetas kaine autojuht roolis olles autoraadiol jaama ning sirgel teelõigul Jõgevalt Tartu poole liikudes kaotas oma Volkswagen Passati üle kontrolli, sõitis teelt paremale poole välja ning põrkas vastu teetruupi.

Auto roolis olnud 22-aastane mees sai õnnetuses küll vigastada ning meedikud viisid ta haiglasse, kuid tänu korrektselt kinnitatud turvavööle püsis mees kindlalt ja turvaliselt istmes ning tema vigastused ei ole eluohtlikud.

Õnnetuse täpsed üksikasjad selgitatakse menetluse käigus, kuid esmastele sündmuskohalt kogutud andemetele ja autojuhi ütlustele tuginedes on praeguseks teada, et Volkswageni juhi kogu tähelepanu ei olnud sõiduteel: ta püüdis sõidu ajal audiosüsteemist meelepärasemat raadiojaama leida. Politsei selgitas veel, et autojuht oli kaine ning juhtimisõigusega.

Mees sõitis teelt välja ilmselt seetõttu, et pööras tähelepanu auto juhtimiselt raadiole.
Mees sõitis teelt välja ilmselt seetõttu, et pööras tähelepanu auto juhtimiselt raadiole. Foto: Lõuna prefektuur

Raadiojaama vahetus võttis juhilt mõneks sekundiks kogu tähelepanu ning ta ei olnud sel hetkel võimeline kõrvaltegevusega samal ajal oma masinat sirgelt teel hoidma, nii põrutaski auto teelt välja.

«Autojuhi kogu tähelepanu peab olema sõiduki juhtimisel. Auto juhtimine ei ole kõrvaline tegevus, millele panustada muu hulgas,» toonitas sündmuskohal töötanud avariipolitseinik Rando Jõemets.

«Kõik me mõistame, et eraldiseisvana ei ole autoraadio ohtlik, auto ka ei ole, kuid kui juht üritab nende kahega korraga tegelda, siis hajub tema tähelepanu nende kahe vahel. Lõpptagajärjeks on häiritud juht, kes mitte ei sõida autoga, vaid rohkem kui tonni kaaluva relvaga. Maanteekiirusel läbib auto sekunditega suuri vahemaid ning kui roolikeeraja üritab samal ajal läbi klõpsutada kõiki raadiokanaleid või jõuda näiteks nutitelefonis lõputu sotsiaalmeedia lõppu, siis ta võib küll teada, mida tema «sõbrad» netis teevad või mis on praegu enimkuulatud kodumaine hitt, aga mitte seda, mis tema ümber toimub,» nentis avariipolitseinik ning palus kõigil ikka käed roolil ja silmad teel hoida.

Avarii Jõgeva-Aravete teel.
Avarii Jõgeva-Aravete teel. Foto: Lõuna prefektuur

Uuringutega on tõestatud, et kõrvaltegevuse ajal on autojuhi silmad sõiduteelt eemal vähemalt viis sekundit või isegi mitu korda rohkem. Kui juht liigub 90 km/h, läbib tema auto ainuüksi viie sekundiga ligi 125 meetrit. Sel pikal lõigul piisab ka pisimast vääratusest, et vastassuunda kaldununa põhjustada avarii, mis rikub ära mitme inimese elu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles