Riik annab Tartu ümbersõidu ehituseks 11,2 miljonit

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevikus peaks Lääneringtee (punane) ühinema Idaringteega (roheline). Põhja poolt viiks aga linnast mööda Jõgeva maanteelt läbi Vorbuse kulgev Põhjaringtee. Millal suured plaanid teoks saavad, pole esialgu teada.
Tulevikus peaks Lääneringtee (punane) ühinema Idaringteega (roheline). Põhja poolt viiks aga linnast mööda Jõgeva maanteelt läbi Vorbuse kulgev Põhjaringtee. Millal suured plaanid teoks saavad, pole esialgu teada. Foto: Postimees

Valitsus kiitis eelmisel nädalal heaks ning saatis riigikogusse järgmise aasta riigieelarve, millega nähakse Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitamiseks ette 11,2 miljonit eurot.

Maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal selgitas, et raha on ette nähtud Võru tänava lõppu rajatava postimaja liiklussõlme ehitamiseks.

Postimaja ristmiku valmides hakkaksid autod sõitma Võru maanteelt Ringtee tänavale raudtee alt ning uus liiklussõlm on otseselt seotud linna kavandatava Idaringteega.

Maanteeameti ja linna ühishange pidi üles minema juba suvel, kuid Taali sõnul otsustas linn lahendust muuta.

«Kohe kui linn saadab meile hankedokumendid, saame sellega edasi minna,» ütles Taal ning lisas, et linn on lubanud seda teha lähipäevil.

Linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pool kinnitas reedel, et dokumendid on ette valmistatud. «Meilt läksid hanketingimused täna maanteeametile ja majandusministeeriumile kooskõlastamisele,» ütles Pool.

«Äkki õnnestub hange avada juba novembris,» avaldas Taal lootust. «Igal juhul tahame seda teha sellel aastal.» Kuna riigihange peab üleval olema 52 päeva, ei lähe ehituseks enne kevadet.

Kogu Tartu läänepoolse ümbersõidu pikkus on 12 kilomeetrit ning see kulgeb mööda Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa trassi Kandikülast Uhtini. Ümbersõidu väljaehitamine on jagatud kuueks lõiguks, millest postimaja sõlm jääb neljandasse lõiku.

Maanteeameti kava järgi on kogu Tartu läänepoolne ümbersõit kavas muuta üleni neljarajaliseks esimese klassi teeks, mis jääb teenindama nii kohalikku kui transiitliiklust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles