Infoportaal tunneb registreeritud töötuid

Elina Randoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Töötukassa infoportaal on käigus olnud pisut üle seitsme kuu ning leidnud küllaltki lühikese aja jooksul tuhandeid kasutajaid, kes käivad sealt iga päev uusi tööpakkumisi otsimas.

Juba esimesel nädalal käis internetilehekülge uudistamas ja tööpakkumisi otsimas üle 20 000 inimese, nüüdseks on see arv kasvanud kaugelt üle 200 000. Infoportaali projektijuht Mihkel Lauk rääkis, et kasvanud on ka tööpakkujate huvi anda oma kuulutusi neile vahendada.

«Kommertsportaalides on ju kõik kuulutused tööpakkujale tasulised, töötukassa portaalis aga tasuta,» ütles Lauk ja lisas, et töötukassa kaudu liiguvad kuulutused ju ka kommertsportaalidesse. Nii saab tööandja oma pakkumist neile saates «kõik ühes»-paketi.

Kohale ei pea minema

Peale tööpakkumiste on iseteenindusel aga veel palju pakkuda nii tööotsijatele kui -pakkujatele. Kui ID-kaardiga sisse logida, tunneb portaal ära, kas tegu on registreeritud töötuga, ning pakub sellest lähtuvalt erinevaid võimalusi.

Tööotsijad – olgu nad registreeritud töötud või niisama huvilised – saavad portaalis luua oma CV, muuta selle avalikuks, tööandjatele nähtavaks, lisada töösoove ja kandideerida tööpakkumistele.

Registreeritud töötutel on aga alates maikuust olnud võimalik kasutada iseteenindust töötukassas kohapeal käimise asemel. «Aga see ei ole õigus, see on privileeg ja see tuleb endale töötukassa poolt hankida,» kinnitas Lauk.

Teenust võimaldatakse neile, kelle puhul töötukassa konsultant usub, et inimene on võimeline iseseisvalt tegutsema, ja see luba antakse esimesel kohtumisel. Uus töötu saab iseteeninduse kaudu oma asju ajada esimesed kolm kuud.

«Kui inimene ei ole selle aja jooksul tööd leidnud, siis eeldatakse, et tal on töö leidmisega raskusi. Siis ei saa ta enam iseteeninduse kaudu pöörduda, sest kui ta oleks olnud võimeline ise asju ajama, siis ta oleks ise töö leidnud,» rääkis Lauk.

Lisaks saavad kliendid ID-kaardiga sisse logides ligi kõigile enda kohta käivatele töötukassa dokumentidele.

Tööd jagub

Lauk rääkis, et kõige rohkem otsitakse tööd autojuhi, raamatupidaja, koristaja, elektriku ja kokana ning neid töökohti ka pakutakse. «Üldine sõnum on see, et asjad lähevad paremaks, töökohti tuleb juurde,» kinnitas Lauk.

Iseteenindus pole veel aga kaugeltki valmis. Lisama hakatakse uusi teenuseid, mis teevad portaali kasutamise võimalikult mugavaks ja ühtlasi säästavad konsultantide aega nende inimeste tarvis, kes vajavad töö leidmisel pidevat abi.

Iseteenindus internetis jääb aga siiski üheks võimaluseks ning soovijad saavad alati konsultantide poole pöörduda nii otse kui telefonitsi.

Töötukassa iseteenindusportaal
• Asub aadressil http://ise­teenindus.tootukassa.ee.
• Eile õhtul oli pakkuda 2775 töökohta, neist 326 Tartumaal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles