Tartu-Viljandi tee saab talveks asfaldi alla

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile panid Trefi töömehed Viljandi-Tartu maantee 8. kilomeetril asuval Kuudeküla ristil maha esimese koorma asfalti.
Eile panid Trefi töömehed Viljandi-Tartu maantee 8. kilomeetril asuval Kuudeküla ristil maha esimese koorma asfalti. Foto: Elmo Riig / Sakala

Teeremondiga kaasnevad vintsutused Tartu-Viljandi teel hakkavad ühele poole saama, sest eile pärastlõunal laotati laiali esimesed asfaldikoormad ja liiklust ümber suunata rohkem plaanis ei ole.

Remonditav lõik folgilinna ja ülikoolilinna vahel on 12,3 kilomeetrit pikk ja ulatub Viljandi linna piirist peaaegu Tä­­nassilmani. Eilehommikune liikleja nägi freesasfaldipuruga kaetud teed, millel oli kiiruspiirang 50 km/h.

Eile pärastlõunal alustas teefirma Tref aga esimese asfaldikihi panemist. Nagu selgitas Trefi projektijuht Guido Lents, algab see töö ristmikust Uusnas, kustkaudu on ühendus Viljandi-Põltsamaa maanteeni. Esialgu on paar päeva plaanis töötada Tartu suunas, seejärel Viljandi suunas.

Kilomeeter päevas

Lents ütles, et asfalteerijate jõudlus on kilomeeter maanteed päevas, tegelikkuses tehakse küll nii, et üks päev pannakse kaks kilomeetrit üht sõidutee poolt ja järgmine päev teist poolt.

Liiklejatele lubas Lents, et pärast seda, kui asfalt pandud, tõstetakse teelõigul piirkiirus 70 kilomeetrini tunnis. Muidugi juhul, kui selles lõigus parasjagu tööd ei tehta.

Kogu lõigu asfaldi alla saamise tähtaega pole aga mõtet põhimõttel päev ja kilomeeter arvutada. Nimelt on plaanis maantee Viljandi-poolses otsas suunata liiklus uuele trassile, üle liiklussõlme ehitatud tunnelite, seal tuleb enne asfaldi panekut veel ettevalmistusi teha.

Lents kinnitas, et enne talve on kavas kogu remonditavale lõigule asfalt ära panna. «Me loodame, et üllatusi ei tule,» rääkis ta. «Teinekord võivad talveilmad maru vara kätte tulla ja mõnikord on sügis vihmane. Asfaltimisel on omad nõuded, vihmaga teha ei tohi ja kui pinnatemperatuur langeb alla viie kraadi, läheb ka raskeks.»

Maanteeameti Lääne regiooni peaspetsialist Allan Allik ütles, et ehitajaga on kindel kokkulepe, et sel aastal peab maha saama kogu lõigu vähemalt esimene asfaldikiht. Seda hoolimata sellest, kas firma jõuab enne talve kusagil ära teha ka graafiku järgi tulevasse aastasse plaanitud töid. «Talveks ei jää halb sõidetavus mitte mingil juhul,» ütles Allik.

Päris kindlasti ei jõuta tänavu aga valmis kõiki töid. Esimesele asfaldikihile tuleb peale panna veel teine, kulumiskindlam kiht. Allik ütles, et liikleja seisukohalt ei muuda see midagi, tee on ikka sama sile.

Teise asfaldikihi panemine ning haljastus- ja korrastustööd on vaja lõpetada tuleva aasta 15. septembriks, mil on kogu 6,23 miljonit eurot maksva teelõigu valmimise tähtaeg.

Omaette küsimus, millele Allikul veel kindlat vastust polnud, on see, kas tänavu joonestatakse maha ajutine teekattemärgistus või liigitub see priiskamiseks, sest jääks tuleval aastal uue asfaldi alla. Teine kindla vastuseta küsimus on, kas pärast tööde peatumist ennistatakse tavakiirus. «Otsustame selle tee olukorra järgi,» ütles Allik.

Rattatee maantee kõrvale

Igal juhul peab see maantee olema tulevaks sügiseks Viljandi maakonna piires rekonstrueeritud. Küll aga jätkub kergliiklusteede rajamine maantee kõrvale. Neid on lõiguti ja veel mitme jupi tarvis on maad varuks ostetud. Kaugemas tulevikus peab aga kergliiklustee maantee kõrval ulatuma Viljandist Emajõeni ehk siis maakonna piirini.

Tartu maakonna piires ei ole Tartu-Viljandi maanteel suuremaid ehitustöid lähiajal plaanis. Maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal ütles, et perspektiivplaanis on lõik Tartust Rõhuni. Kui see töösse läheb, on viimaks lootus saada otseühendus Lõunakeskusest Viljandi maanteele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles