Tartu Ülikool jõudis tudengiteni kodulehe ja otseturundusega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajakirjanik Viktoria Ladõnskaja osales Tartu Ülikooli reklaamivas videos.
Ajakirjanik Viktoria Ladõnskaja osales Tartu Ülikooli reklaamivas videos. Foto: Tartu Ülikool

Tartu Ülikooli olulisim turunduskanal vastuvõtu tutvustamisel on kooli sisseastumiseveeb ning sellele järgnevad otsekontaktid abiturientidega koolides ja haridusmessidel

«Olulisim turunduskanal TÜ vastuvõtu turundamisel on siiski ülikooli oma koduleht, peamiselt sisseastumisveeb www.ut.ee/sisseastumine. 2010/2011. õppeaasta jooksul kogus sisseastumisveeb 915 000 klikki. Suurim külastus oli juunis, vahetult enne vastuvõtu algust, kui klikkide arv tõusis koguni 170 000ni ühes kuus,» rääkis Tartu Ülikooli turundusjuht Ingrid Maiste.

Tema sõnul oli sellel aastal varasemast suurem kampaani enne vastuvõtuperioodi mais-juunis, kuid tegevused uute üliõpilaste värbamiseks toimuvad üldiselt kogu õppeaasta jooksul.

Kodulehele ja sisseastumisveebile järgnevad otseturundus ja koostöö üldhariduskoolidega, haridusmessid, lahtiste uste päevad kevadel ja sügisel ning ülikooli õppimisvõimalusi tutvustavad trükised.

«Natukene teeme loomulikult ka tasulist reklaami, näiteks internetibännerid suhtluskeskkondades ja mujal ning trükimeedia. Ka Facebook ja YouTube oskavad raha küsida, nii et odav see kõik kindlasti ei ole,» märkis Maiste, lisades, et internetikeskkonnad aitavad vahetumalt sihtrühmani jõuda.

Tema hinnangul peaksid vastuvõtukampaaniad üliõpilaskandidaatidele tutvustama õppimisvõimalusi ja vastuvõtutingimusi. Selle tulemuse saavutamiseks polevat vorm oluline, sõltudes ainult efektiivsusest ja loovusest.

Tartu Ülikool on oma reklaami- ja turunduskampaaniad ise korraldanud, erandiks on selle aasta kevadel Tallinnas vene õppekeelega koolide õpilastele tehtud kampaania, mida aitas teostada reklaamiagentuur Creatum.

Ülikooli turundus-ja kommunikatsioonisakonna poolt korraldatud turundustegevused on kõik fookusega ülikoolile kui tervikule ja suunatud õppimisvõimaluste tutvustamisele.

«Kolledžid eristuvad teatud määral ja need turundustegevused korraldavad nad ise. Neil on päris suur autonoomia, oma eelarve ja oma turunduskavad, mis on muude üldiste kampaaniatega kooskõlas. Näiteks Narva kolledž on viimasel paaril aastal oma kampaaniaga kindlasti silma hakanud,» sõnas Maiste.

Ta tõi välja, et 2010. aasta QS World University Rankings edetabelis kuulus Tartu Ülikool teist aastat järjest ainsa Eesti ülikoolina maailma viie protsendi parimate ülikoolide sekka ning ülikooli tudengitest on umbes kolm protsenti välistudengid, mistõttu on turundustegevuste üheks osaks loomulikult ka üliõpilaste värbamine välismaalt.

Tartu Ülikool tutvustab oma õppimisvõimalusi välisriikidest naabrite juures Soomes, Lätis ja Venemaal ning kaugemal ka Saksamaal, Türgis, Ukrainas ning väljaspool Euroopat USA-s ja Hiinas.

Välisüliõpilastele on suunatud tavapärased turundustegevused nagu õppekavasid tutvustavad trükised, reklaam online keskkondades ja trükiväljaannetes, sotsiaalmeedia kasutamine, välismessidel käimine, aasta jooksul osaleb Tartu Ülikool enam kui kümnel välismessil. Lisaks sellele teeb Tartu Ülikool koostööd 53 partnerülikooliga 19 erinevast riigist ning viib paljud oma turundustegevused välisriikides ellu koostöös sihtasutusega Archimedes StudyinEstonia programmi raames.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles