Tartu ja Nõo vahel algab teeremont

Martin Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teeremondi eest hoiatavad märgid on Valga maanteel juba väljas.
Teeremondi eest hoiatavad märgid on Valga maanteel juba väljas. Foto: Kristjan Teedema

Tuleva nädala algusest on ligi kolmeks kuuks häiritud liiklus Tartu-Valga maanteel, sest Teede REV-2 teeb Tartu linna ja Järiste küla vahelisel kaheksakilomeetrisel lõigul taastusremonti.
 

Maanteeameti lõuna regiooni asedirektori Janar Taali sõnul plaanis Teede REV-2 alustada vana teekatte ülesfreesimist sel nädalal, kuid oli sunnitud freesi purunemise tõttu nihutama töö alguse esmaspäevale, 18. juulile.

Samal ajal sõidutee pealiskihi väljavahetamisega tuleb Tartu ja Külitse vahele, Tartu poolt vaadates maantee paremasse serva viis kilomeetrit kolme meetri laiust jalg- ja rattateed. Oktoobri keskpaigani on piirkiirus lõiguti vaid kuni 30 km/h.

Ehitus puru lõppemiseni
Asfaldipurust, mille frees Tartu ja Järiste vahelt üles kisub, ehitab Teede REV-2 Nõo ja Kambja vahele 4-5 kilomeetrit mustkatet, nn vaese mehe asfalti. Selleks laotatakse esmalt maha umbes kuus sentimeetrit freespuru, segatakse selle peale kantud killustiku ja bituumeniga, tasandatakse ja rullitakse ning paar nädalat hiljem pinnatakse.

Samal põhimõttel sai paari aasta eest mustkatte Külitse-Haage tee. Janar Taali kinnitusel peaks aga Nõost Kambja suunas rajatav kate tulema koormus- ja ilmastikukindlam, sest tunamullu läbis aluskihiks saav kruusatee põhjaliku remondi. Esialgu plaanib maanteeamet teha tolmuvabaks vähemalt Nõo-Unipiha lõigu.

«Ehitame nii kaugele, kui freespuru jätkub,» selgitas Taal. «Kiht, mis Tartu-Valga maanteelt freesitakse, on keskeltläbi kolme sentimeetri paksune, paiguti paksem ja paiguti õhem. On võimatu täpselt öelda, kui palju freespuru tekib.»

Pärast taastusremonti ei tohi Tartu-Järiste lõik nii palju lainetada kui praegu. Taal tunnistas, et nõnda tasast sõitu kui neli aastat tagasi valminud Tartu-Tabivere lõik Jõgeva maanteel või kolme aasta eest uuendatud Rõhu-Puhja lõik Viljandi maanteel Valga maantee siiski pakkuma ei hakka.

«Kindlasti muutub sõit mugavamaks, aga iga lainetust sellise remondiga välja võtta pole võimalik,» nentis Taal.

2012 Vapramäeni
Riigimaanteede hoiukava järgi peaks Valga maantee taastusremont jätkuma tuleval aastal Järistest Vapramäeni. Selle töö ettevõtmisest või edasilükkamisest sõltub, kas säästuasfaldi panek liigub Unipihast Kambjani. Janar Taali selgitusel arutatakse aga remondi- ja ehitusplaane pidevalt omavalitsustega ning võib selguda, et mõnele teisele teele on mustkatet hädalisemalt tarvis.

Järgmisel või ülejärgmisel aastal tahab maanteeamet panna asfaldi alla ka Elva-Puhja kruusatee, kuid sealset suurt liikluskoormust silmas pidades ei kaalu amet seal freespurul põhineva mustsegu pruukimist, vaid tahab osta kestvama segu asfalditehasest.

«Mustsegu ei saa seal kasutada, sest selle tee taga on karjäärid. Mustkate ei kannata tugevat karjäärivedu välja,» selgitas Taal.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles