Kõrgema kunstikooli tudengid julgevad lõputöödes isiklikke lugusid rääkida

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oma lõputööd kaitseb Jane Aus (keskel).
Oma lõputööd kaitseb Jane Aus (keskel). Foto: Sille Annuk

Täna alustasid Tartu kõrgema kunstikooli üliõpilased Nooruse galeriis lõputööde kaitsmist, millest on osa saama oodatud kõik huvilised. Esimesena astus komisjoni ette Jane Aus.

Esimese kaitsmiste päeva esimene etteastuja oli esitanud töö teemal «Jätkusuutlikud materjalid ja 3D printimise tehnoloogilised eelised tootedisainis». Oma prinditud tööd on ta välja pannud Nooruse galeriisse klaaskapis.

Samal ajal, kui Jane Aus kaitses lõputööd, tegi Nooruse galerii keldris ettevalmistusi komisjoni ette astumiseks Mihkel-Kristjan Pant, teemaks «2D-mängu loomine 1930. ja 1940. aastate animatsiooni stilistika näitel».

Ta on aluseks võtnud Eesti teadaolevalt esimese joonisfilmi «Kutsu-Juku seiklused». Mängu juurde kuulub veeaurumasin, mis aga autori sõnul pannakse käima ainult töö kaitsmise ajal, sest keldri kehva ventilatsiooni tõttu ei tohi seda rohkem teha.

Mihkel-Kristjan Pant ja tema 2D-mäng, mille ees hõljub veeaur.
Mihkel-Kristjan Pant ja tema 2D-mäng, mille ees hõljub veeaur. Foto: Sille Annuk

Julgus lugusid rääkida

Jane Ausi, Mihkel-Kristjan Pandi ja nende lennukaaslaste lõputöödest on koostanud näituse «Lend 2018» Pille Johanson, kelle sõnul on tänavused lõpetajad julged oma lugu jutustama.

«Väga paljud lõputööd on alguse saanud isikliku kogemuse pinnalt või on seotud oma kodukohaga,» ütles Johanson. «Inimesel on muidu ikka kombeks kõike enda sees kinni hoida ja haavatavat külge peita, olen aga täheldanud, et iga lennuga muutuvad üliõpilased julgemaks. Alati on põnev kuulata inimeste lugusid ja isiklikke kogemusi, mis annavad valminud teostele palju siirust.»

Muu hulgas on näitusel disaini valdkonnas Anita Trinki lõputöö «Püsiv versus kaduv – vees lahustuv moekollektsioon». Autor esitab vaatajale performantsi abil pakendimaailma tagamaad, kus pakend on tihti illustreeriv väliskiht, mis peidab ära toote tegelikkuse.

Merje Niinepuu viib oma loominguga vaatajad unedemaale. Moekollektsioon «Une näod», kus autor on kasutanud tekstiilide loomisel joonistusi, on inspireeritud autori painajalikust unenäost.

Restaureerimise ja konserveerimise valdkonnas on Kristel-Kai Kooskora lõputööks Piirissaare palvela põlengus kannatada saanud ikooni «Maarja kuulutus» konserveerimine.

Nooruse galeriisse siseneja märkab üsna kohe lõõtspilli, mille on valmistanud 1913. aastal Oskar Mõistus ja mille on mängukõlblikuks restaureerinud Asso Int.

Kunstide valdkonnas mõtestab Triin Kristerson ust kui kujundit. Uks on nii uute avanevate võimaluste sümbol kui ka side mineviku ja tuleviku vahel.

5. juunist 13. juunini

Disaini valdkonna lõputööde kaitsmisi jätkub ka 6. juuniks. 8. juunil on järg restaureerimise ja konserveerimise valdkonna käes. Kunstide valdkonna lõputööde tegijad astuvad komisjoni ette 11., 12. ja 13. juunil.

Näitust «Lend 2018», mille töödest on valminud samanimeline kataloog, saab galeriis Noorus vaadata 14. juulini. Galerii on kõikidele huvilistele tasuta avatud teisipäevast laupäevani kell 11–18.

Tartu kõrgema kunstikooli lõpuaktus toimub 15. juunil kell 15 Tartu ülikooli muuseumi valges saalis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles