Autode kiirendusvõidusõit toob Tartusse poolsada võistlejat

Aime Jõgi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänane kiirendusvõidusõiduhetk Tartu lähedalt, Räpina maantee alguselt.
Tänane kiirendusvõidusõiduhetk Tartu lähedalt, Räpina maantee alguselt. Foto: Margus Ansu

Täna kell 11 algama pidanud autode kiirendussõitude algus lükkus vihma tõttu tunniks edasi. Käes on Eesti Meistrivõistluste ja Eesti kiirenduse karikasarja etapi võitlused, mille distants on 1/8 miili. Eelsõidud on alanud, finaalsõitude alguseks ennustatakse umbes kella 16. Kohal on 50 võistlejat.

Kiirendusvõistlused peetakse Räpina maantee alguses Idaringtee ja Lohkva ringi vahelisel alal, kohapeal on toitlustamine ja tribüün vaatajatele.

Kiirendusvõidusõit ehk drag-racing paneb proovile nii tehnika kui ka juhi oskused ja reageerimiskiiruse, see on ühtlasi kõige kiirem, võimsam ja lärmakam spordiala maailmas.

Tartu kiirendusvõistluse peakohtunik Kristjan Veedler ei osanud enne võistlust osalejate arvu veel täpselt ennustada, kuna lubatud on ka niinimetatud late entry, mis tähendab seda, et võistleja võib hommikul ilmuda võistluse sekretariaati, ennast kirja panna ja rajale saada.

Eelregistreerinute nimekirjas on üle 40 võistleja. Koos kohapeal registreerinutega loodavad korraldajad saada lõpliku nimekirja suuruseks poolsada või enamgi võistlejat.

«See on Eesti meistrivõistluste ja karikasarja mõttes keskpärane tulemus, Tartu võistluse koha pealt aga väga hea tulemus, arvestades, et siinsel võistlusel ei osale turvakaalutlustel EMV kõrgemad klassid nagu Outlaw ja Super Comp ning ka mootorrataste klassid,» selgitas ta.

«Kiirendussport Eestis on praegu kindlasti tõusuteel,» rääkis ta veel. «Oleme viimastel aastatel muutnud oluliselt klassijaotust, mis annab võimaluse sel alal kaasa lüüa ka neil huvilistel, kellel pole võimalust endale ehitada kallist ja ülikiiret autot. Alustada on võimalik ka täiesti tavalise tänavaautoga ning sellega ka võita. Meie klassijaotuses on olemas klassid, milles võitmiseks piisab pigem stabiilsest sõidust kui kallist spetsiaalautost.»

Ka on klassijaotuse muutustes võetud arvesse seda, mis toimub mujal Skandinaavias. Võimalikult palju püütakse ka reegleid ühtlustada, mis on kaasa toonud ka välisvõistlejate huvi.

Ka Tartu võistluse eelregistreerunute nimekirjas on võistlejaid nii Soomest kui ka Lätist.

Eestis on Kristjan Veedleri sõnul üldse umbes 100 aktiivset sõitjat. Suuremate võistluste stardinimekiri ulatub teinekord ka 120 võistleja juurde.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles