Tartu bussipeatused said nutikad kleebised

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tartu linnavalitsus

Tartu linnavalitsuse ja Eesti targa linna klastri koostöös paigaldati Tartu bussipeatustesse säbrukoodi ja NFC ehk lähiväljaside kiipidega kleebised. Säbrukoodi skannides või NFC kleebist puudutades kuvatakse kasutaja nutitelefoni kiirelt infot busside saabumisaja kohta konkreetsesse peatusesse. Rakenduses kuvatav bussiinfo on reaalajas ning mobiilirakendus töötab sisuliselt nagu bussipeatuses olev reaalaja infotabloo. 

Kui varem olid juhtprojekti raames kleepsudega kaetud vaid suuremad bussipeatused, on nüüd hõlmatud pea kogu linn. Info kuvatakse kasutaja nutitelefoni Mobi Labi loodud Tartu bussiaegade rakenduse kaudu, mis on olemas nii Androidi kui iOSi operatsioonisüsteemidele. Kui kleepsu skannijal või puudutajal rakendust veel pole, juhatab telefon ta võimaluseni see alla laadida.

Mobi Labi asutaja Veiko Raime sõnul oli juhtprojekt väga edukas ning Tartu elanikud on rakenduse kenasti üles leidnud.

«Bussikasutajad jagavad rakenduse infot oma sõpradega ka ilma suuremat reklaami- ja teavitustööd tegemata. Tänaseks on rakendusel üle 15 000 unikaalse kasutaja ühes kalendrikuus ning iga päev kasutab seda umbes 3500 inimest,» lisas Raime. Ilmselt kasvab kasutajate hulk pärast kleebiste nähtavuse suurendamist linnapildis veelgi.

Eesti targa linna klastri projektijuhi Gerttu Pilsase sõnul on mobiilirakenduse puhul tegu justkui bussipeatuses oleva reaalaja infotablooga, mis mahub iga nutika bussikasutaja taskusse.

«Kui rakenduses oma lemmikpeatused salvestada, saab kasutaja telefonist kiiresti kätte reaalajainfo, mis tähendab, et kehvema ilmaga võib ta bussi õige hetkeni oodata soojas kohvikus, kontoris või kodus selle asemel, et õues külmetada,» lisas Pilsas.

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul on Tartu linn igati innovatsioonile avatud ning soovib pakkuda võimalusi arendada linnakeskkonnas uudseid lahendusi ja neid laiemalt katsetada. Tartus on palju aktiivseid ühistranspordi kasutajaid, kes kasutavad nutikaid rakendusi igapäevaelu hõlbustamiseks hea meelega.

«Arutelude käigus on ühistranspordi kasutajad rõhutanud ka sõitude planeerimise võimaluse olulisust. Praegu käivad arutelud, kuidas rakendusele ka sõiduplaneerimise funktsioon  liita,» lisas Tamm.

2013. aastal loodud Eesti targa linna klaster ehk Smart City Lab ühendab ettevõtted, linnakodanikud, avaliku võimu, teadus- ja arendusasutused ning innovatsiooni tugistruktuurid. Klaster keskendub linnaelu eri valdkondi hõlmavate uuenduslike lahenduste loomisele, arendamisele ja ekspordile. Projekt on osaliselt rahastatude EASi klastrite toetamise ja arendamise programmi toel Euroopa regionaalarengu fondi vahenditest.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles