Galerii: Go Bus avab tihenenud Tartu-Tallinna liini uute bussidega

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Bussifirma Go Bus soetas seitse uut Scania bussi, et avada Tartu ja Tallinna vahel uus liin. Väljumised on mõlemast linnast iga päev iga kolmveerand tunni tagant, esimene väljumine on 6.45, viimane 20.45.

Bussifirma Go Bus soetas seitse uut Scania bussi, et avada Tartu ja Tallinna vahel uus liin. Väljumised on mõlemast linnast iga päev iga kolmveerand tunni tagant, esimene väljumine on 6.45, viimane 20.45.

Hilisõhtust bussi veel plaanis ei ole, kuid ka see on kaalumisel, et saaks käia teises linnas teatris või näiteks spaas, ütles Go Busi arendusjuht Kaur Sarv.

Kokku on kummastki linnast 15 väljumist päevas, piletihind algab kuuest eurost. Seni sõitis selle ettevõtte buss nende kahe linna vahel ainult kord nädalas reedeti.

Turg nõuab

«See on kalkulatsioon ja vajadus,» ütles liini avamise kohta Go Busi arendusjuht Kaur Sarv. «Kui tahta minna reedel bussiga Tartusse või sõita Tartust Tallinna ja pilet ei ole ostetud piisavalt aegsasti, on hommikused ja õhtused väljumised välja müüdud. Sama lugu rongiga, seega oli ainult aja küsimus, kes nüüd juurde tuleb – iga reedel pannakse lisabusse mõlemast suunast.»

Liini käimalükkamiseks tehtud investeering on kahe miljoni euro ringis. Go Busi nõukogu liige Tiit Pruuli ütles, et see on päris suur investeering, mida uisapäisa ei oleks teinud. «Ei usu, et supp lahjaks läheb. On võimalik teenida Osulal, meil, võib-olla veel kellelgi kolmandal ja neljandal,» rääkis Pruuli.

Seni on Tartu-Tallinna liini põhivedaja olnud Hugo Osulale kuuluv Mootor Grupi ettevõte Lux Express.

«Kaks aastat tagasi muutus ühistranspordiseadus nii, et on võimalik sõita ka teistel vedajatel,» sõnas Pruuli. «Seda on proovitud võib-olla mitte piisava kvaliteediga ja tahtmisega ning need katsed on ebaõnnestunud. Ma arvan, et praegu on võimalik osaleda esimesel edukal monopoli murdmise üritusel.»

Lux Expressil on Tallinna-Tartu ja Tartu-Tallinna liinil kummaski suunas 23 väljumist päevas. Kõige enam on sõitjaid nädalavahetustel, rahulikum aeg on nädala keskel. Selle aasta üheksa kuuga on Tallinna ja Tartu vahel Lux Expressiga sõitnud ligi pool miljonit inimest, mida on 15 protsenti rohkem kui mullu sama ajaga.

Go Busi bussid sarnanevad Lux Expressi kasutatavate Scania Irizar bussidega. Go Bus valis Scania Touring Higheri bussid. «Natuke teistsuguse välimusega, aga sama alusvankriga,» märkis Sarv.

Bussides ei ole lounge’i klassi, nagu on Lux Expressil, aga keskmisest uksest tagapool olevate istmete jalaruum on suurem. Piletit ostes saab koha sinna valida, aga piletihinnas vahet pole, selgitas Sarv.

Esimesed väljumised on juba 1. novembril ja piletid on müüki pandud. «Meil on dünaamiline hinnastamispoliitika ja kohtadepõhine müük,» lausus Sarv. See tähendab, et kui osta varem, on pilet soodsam.

«Meie meeles on õiglane hind kuus kuni kaheksa eurot. Kui sellest madalamat hinda küsida, tuleks konkurentsiametil sekkuda ja küsida, ega see pole ebaseaduslikult liiga madal, et konkurente halvata,» lisas ta.

Bussides on meediakeskus, aga ekraanid ei ole ehitatud seljatugedesse. See tähendab, et sõitjad saavad filme vaadata või muusikat kuulata ning kasutada internetti oma nutiseadme või sülearvutiga. Selleks tuleb äpp alla laadida.

«IT-eksperdid räägivad, et meediatarbimine liigub ära seljatugedes asuvatelt ekraanidelt, inimesed tahavad oma seadmest vaadata filme ja kuulata lemmikuid,» põhjendas Sarv.

Bussides on iga istme juures USB-pistikupesad, kuid tavapistikupesi esialgu mitte.

Osta saab vett ja kõrvaklappe, kohvi ei pakuta.

Lennujaama peatus saabumisel

Bussid hakkavad Tallinna jõudes sõitma lennujaama kaudu, kuid Tartusse sõitvad bussid lennujaama ei läbi. Seetõttu on sõidu aeg Tartusse kaks tundi ja 25 minutit, Tallinna aga kaks tundi ja 30 minutit.

Peatusi teeb buss Puhu ristis, Adaveres ja Paia ristis. Buss, mis väljub 18.45 Tallinnast, läbib Mäo terminali. Tartusse sõidavad bussid sisse Maarjamõisa kaudu.

Aga miks seitse bussi ja mitte üks kiire rong? Tiit Pruuli: «Mina arvan, et Tartu ja Tallinna, aga ka Tallinna ja Viljandi vahet on võimalik sõita rongiga kommertsalusel, kui on kiired ühendused ja moodsad rongid. Edelaraudtee viimases otsas olid need liinid täiesti võimelised kommertskasumit teenima.»

Praegu on see tema sõnul aga pigem küsimus ministeeriumile. Rongiliikust riik doteerib, linnadevahelist bussiliiklust mitte.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles