Brüsseli lend maandus tavatul põhjusel hoopis Tartus (5)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poola lennufirma LOTi lennuk Boeing 787 Dreamliner.
Poola lennufirma LOTi lennuk Boeing 787 Dreamliner. Foto: Eero Vabamägi

Eile õhtune Brüsseli-Tallinna lend maandus hoopis Tartus ning pealinna toodi reisijad bussidega.

Mitu reisijat andsid Postimehele teada, et Brüsseli-Tallinna lend hilineb.

«Tänane Nordica LOT lend hilines Tallinnast väljumisega 3,5 tundi, mistõttu tagasilend Brüsselist hilineb samuti ja lennuk maandatakse Tallinna asemel Tartus,» kirjutas nördinud reisija. Ta lisas, et reisijate eest hoolt ei kanta. Pakutakse hommikust asenduslendu, aga ööbimist mitte. «Need hilinemised on muutunud krooniliseks ja alati on standardvastus «tehnilistel põhjustel». Kaua võib!» oli ta pahane.

Nordica saatis oma klientidele teate, et lend LO8178 hilineb. «Planeeritav väljalend 00:30. Kuna saabumisel on Tallinna lennujaam suletud, siis saabub lend Tartu lennujaama ja reisijad toimetatakse Tallinna bussiga. Palume vabandust mugavuste pärast.

Dear passenger! Flight LO8178 is delayed. Estimate time of departure is 00:30. Due to Tallinn Airport is closed flight will arrive to Tartu. Passengers will sent to Tallinn by bus. We apologise for the inconvenience,» sellise teate said reisijad. (Kiri esitatud muutmata kujul -toim)

Lennujaamal polnud muud võimalust

Tallinna lennujaama pressiesindaja Priit Koffi sõnul polnud eilne vahejuhtum tavatu, sest lennujaamas jätkuvad ehitustööd lennuliiklusala laiendamiseks. Tööd algasid juba möödunud aastal ning jätkuvad sügiseni.

«Käimas on lennuraja rajakattevahetus, mida tehakse neljal ööl nädalas, mil ongi lennurada suletud kl 00.30 kuni 06.00. Sellest on teadlikud olnud kõik lennufirmad juba palju varem (vähemalt 1,5 aastat ja seda infot korratakse üle regulaarselt),» selgitas Koff. Kolmel ööl nädalas on lennurada lennuliiklusele avatud. Alates 4. juulist kuni sügiseni on rada liiklusele suletud viiel ööl nädalas.

«Möödunud aastal tehtud ehitustööd olid sellised, et ehitaja võimaldas vahel veidi hilinevaid lende vastu võtta (sõltuvalt tööde iseloomust), kuid lennurada oli siiski samuti öösiti suletud lennuliiklusele,» sõnas Koff.

Ta selgitas, et kui lükata edasi lennuraja sulgemist, siis satub ohtu selleks ööks planeeritud tööde õigeaegne valmimine hommikuks. «Kell 6 peaks graafiku kohaselt väljuma väga arvestatav hulk lende, mille väljalend lükkuks hilisema ehitustegevuse alguse korral edasi,» selgitas Koff.

Lennujaama esindaja sõnul hilines nende teada eilne Nordica lend Brüsselist tehnilistel põhjustel. «Tegeliku väljumise ajaks oli selge, et lennurada ei ole kuidagi võimalik lahti hoida lennuki Tallinnasse jõudmiseni,» sõnas Koff. Otsuse selle kohta, millisele alternatiivlennuväljale lennuk suundub, langetab ainult lennuki piloot.

Varasematel aastatel on Tallinna alternatiivlennuväljadena kasutatud Helsingit ja Riiat, alates tänavu kevadest on võimalik ka Tartut kasutada. «Toonitan, et lennujaam ei suuna kedagi kuskile mujale, otsuse, millises muus lennujaamas maanduda, langetab piloot, lähtudes ilmastikuoludest, tehnilistest võimalustest, ohutusest jms,» ütles Koff.

Lennujaama esindaja sõnul selliseid olukordi ei esine sageli, kuid siiski tuleb ette. Viimati oli selline olukord aprilli lõpus, kui Tallinnas valitsenud kehvade ilmaolude tõttu ei saanud lennukid piiratud nähtavuse tingimustes Tallinna lennujaamas maanduda ning osa lende suundus teistesse lennujaamadesse (sh ka Tartusse).

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles