Tartu Raatuse koolis hinnatakse kolmandas kooliastmes (6.-9. klass) mitteeristavalt («arvestatud» või «mittearvestatud») kehalise kasvatuses, kunstis, muusikas, töö- ja tehnoloogiaõpetuses/käsitöös, inimeseõpetuses ning arvutiõpetuses. Hindamise põhimõtted on lahti kirjutatud kooli õppekavas, näiteks:
Hindamine inimeseõpetuses tähendab konkreetsete õpitulemuste saavutatuse ja õppija arengu toetamist. Kasutatakse mitteeristavat hindamist (arvestatud, mittearvestatud). Kokkuvõtvat hindamist antakse inimeseõpetuses 2 korda õppeaastas: jaanuaris ja mais. Hindamise peaeesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet.
Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet.
Nõutava arvestusliku soorituse taseme igale tööle (suuline või kirjalik) seab õpetaja ja teavitab sellest õpilasi õppeaasta ja teise poolaasta alguses ning vahetult enne arvestusliku töö või ülesande tegemist. Igas teemablokis on vähemalt üks arvestuslik töö, mille eesmärk on, et õpilane oleks läbinud antud teema ja mis peab olema sooritatud positiivselt (tööle on märgitud arvestatud).
Ebaõnnestunud (mittearvestatud) töö korral tagastab õpetaja töö õpilasele koos parandusettepanekutega ja õpilane peab töö uuesti esitama/sooritama 10 koolipäeva jooksul. Kui see pole võimalik, siis peab tegema õpetajaga eraldi kokkuleppe.
Kokkuvõtvas poolaasta hinnangus peavad kõik tööd, harjutused, ülesanded, sooritused olema positiivselt sooritatud, et saada poolaasta ja aasta hinnang arvestatud. Õpitulemuste kontrollimise vormid on mitmekesised, sisaldades nii suulisi, kirjalikke kui ka praktilisi ülesandeid.
Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane: