Avariisse sattunud Tartu bussijuhi trahv tühistati

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartus linnaliine teenindav buss. Illustreeriv foto.
Tartus linnaliine teenindav buss. Illustreeriv foto. Foto: Margus Ansu

Jaanuaris Tartus Sõpruse sillal juhtunud avariis liinibussi ja sõiduauto vahel jäi esmalt süüdi ühissõiduki juht. Nüüd märtsis otsustas Lõuna prefektuur bussijuhile tehtud väärteoprotokolli tühistada.


Transpordi ametiühingu teatel liikus buss enne avariid kaherealise sõidutee parempoolsel sõidurajal ning tema kõrval vasakul sõidurajal liikus samas suunas sõiduauto. Kuna sõiduauto sõidurada oli osaliselt lumest koristamata ning viimasele ei jäänud enam teel ruumi, kaldus ta paremale ning sõitis otsa bussile.

Kohale tulnud politsei määras süüdlaseks bussijuhi ning koostas talle väärteoprotokolli. Transpordi ametiühing esitas politsei materjalile vastulause, mille tulemusena väärteomenetlus lõpetati.

Transpordi Ametiühingu juristi Marge Taru sõnul oli bussijuhi käitumine sündmuskohal korrektne: ta kutsus sündmuskohale politsei ning teavitas juhtunust ametiühingut. Teistelgi sarnasesse olukorda sattunutel soovitab Taru teavitada vastavaid ametkondi ning jälgida tähelepanelikult menetlust ning vastulausete esitamist puudutavaid kuupäevi.

Sarnaste juhtumite uurimisega varemgi kokku puutunud Transpordi ametiühingu liiklusspetsialist Tarmo Kahem märkis, et tüüpolukordades, kus ühe osapoole sõna on teise vastu ning mõlemad liiklejad on avarii eel sooritanud manöövreid, kiputakse enamasti süüdlaseks pidama bussijuhte. Asjaoludesse süvenedes selgub, tihti, et süü lasub sageli teisel osapoolel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles