Kas linn plaanib rattahoidlad lume alt vabastada?

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jalgratturid sõidavad jääst hoolimata.
Jalgratturid sõidavad jääst hoolimata. Foto: Kristjan Teedema

Kevad on peagi käes ja rattureid linnas järjest rohkem liikumas. Kas linnal on kavas lumest välja puhastada rattahoidlad ja jalgrattateed või tuleb oodata, kuni lumi ise ära sulab?


Vastab linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak:

Midagi oleme talvel lükanud, aga enamik ei ole pideva hoolduse all olnud. Töö on käinud tellimise peale, siis kui väga häda on.

Soola ei ole plaanis panna. Kui kusagil kannatab lükkamisega puhtaks saada, siis jah, aga freesima ja soolatama ei hakka, sest selle talve kulud on megasuured olnud. Linnavalitsus on viis miljonit krooni lubanud kasutada täiendavaks lumekoristuseks  ja kõrvaltänavate kulu on üldse kokku võtmata. Ilmselt me rattateedel kevadet väga kiirendada ei saa.

Et siis tuleb oodata, kuni päike ja vihm sulatab?

Jah, kui ei ole eluohtlikke takistusi. Kevade saabudes on need jälle sõidetavad.

Soomes on suur osa rattateid ka talvel tarvitatavad, meil pigem mitte. Euroraha eest ehitatud Võru-suunaline rattatee, eriti Kesk tänava piirkonnas, on ju täiesti kõlbmatu, ehkki abilinnapea Margus Hanson veel sügisel lubas, et seda kindlasti koristatakse.

See oleks täiendava lumeveo küsimus, ega seal muud varianti ei ole. Kui on piisavalt raha, siis töövõtjate taha see kindlasti ei jää. Nüüd on küsimus, kui palju neid rattaga sõitjaid talv läbi tegelikult on ja kas ühiskond on valmis selle kinni maksma. Seesama 70 krooni kuupmeeter korda tee pikkus pluss ekstrahooldus ja libedusetõrje. Samas, pane kirja, et Soomes on lumi jumalast ja näiteks Tamperes on krundivaldaja kohustus see välja vedada.

Meetodeid võib valida, aga küsimus on ikka selles, et linnaelu toimiks.

Oma piirkonnas suudan ma helkurvestide ja lastetoolide järgi eristada seitset-kaheksat sõitjat.

Siin võib võrrelda rattateedega üldisemalt – loodi võimalus, tulid kasutajad.

Ma isegi ei kahtle, et sõitjaid oleks rohkem, aga küsimus on rahas.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles