Tartu joonistas Hiinalinna sadu parkimiskohti juurde

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Tartu linnavalitsus lasi teha Hiinalinna parkimiskorralduse eskiisprojekti, mis lisaks linnaosasse 448 uut parkimiskohta, kuid nende väljaehitamine jääb korteriühistute õlule.


«Hiinalinnas on keskkond suuresti pärit sellest ajast, kui seal käisid ringi lendurimütsiga vennad, seal pole ju mitte ainult parkimisprobleem. Linnakeskkonna loomise mõttes on see oluline – üks piirkond lahendati tervikuna läbi,» laiendas abilinnapea Margus Han­­son eskiisprojekti tähendust.

Sajad uued parkimiskohad tulevad küll suuresti n-ö haljasalade arvelt, et aga parkimiskitsikus on tõsine, kasutatakse neid alasid niikuinii parkimiskohtadena ja muru kasv pole kiita. Kui projekt kunagi teostatakse, aitab see linnavõimude hinnangul parandada haljastuse kvaliteeti ja lisada sealhulgas linnaossa kõrghaljastust.

Metsik parkimine

«Praegu esineb metsikut parkimist, kus olemasolev haljastus ei saa säilida,» ütles linnapea Urmas Kruuse, kes pidas vajalikuks õiendada ka piirkonna nime. «Sõna Hiinalinn peaks jääma seljataha, see ei ole õige ega adekvaatne,» ütles ta. Ametlikes dokumentides tegeleb linnavalitsus Jaamamõisa parkimiskorraldusega.

Eskiisprojektiga määratakse ära parkla laienduse maa-ala, parkimise põhimõtted, likvideeritavad haljasalad ja soovitavalt rajatav uushaljastus, jalgteede asukohad, sajuveetorustiku põhimõtteline lahendus ning lisaks on näidatud kahe jalgrataste hoiumaja paiknemine.

Linnaosa majade 1185 korteris elab ligikaudu 2500 inimest. Arvesse võttes korterite ja äripindade parkimisnormi, on vajalik arvutuslik parkimiskohtade arv 987, kuid praegu on parkimiskohti hoonete ümber 366. Projekti täies mahus teostumisel oleks alal ligi 940 parkimiskohta ning seejuures säiliks ka normatiivne haljastuse osakaal.

Seni on ruutmeetri hoonealuse maa kohta 2,8 ruutmeetrit haljastust, kuid parklate väljaehitamise järel oleks seda 2,5 ruutmeetrit, mis vastab täpselt elamualadele kehtestatud normile.
Millal ja millise tempoga parkimiskohtade väljaehitamine algab, ei ole selge.

Ka eelmiste valimiste eel

Abilinnapea Raimond Tamm lisas, et asi on üles ehitatud korteriühistute initsiatiivile: «Pakume terviklahendust, mille järgi oleks võimalik hakata üksikute projektidega mingit perspektiivi ellu viima.»

Samasuguse initsiatiivi suurmajade piirkonna parkimisküsimusi lahendada võttis Tartu linnavalitsus eelmiste kohalike valimiste eel, kui joonistati lisaparkimiskohti Mõisavahe kortermajade juurde, kuid seal jäi asi soiku.

«Mõlemal juhtumil on oluline rahastamise küsimus. Mis on see raha, mille põhjal hakatakse projekti ellu viima. Tegelikult pole ette nähtud meeletuid summasid linnalt, ootame ühistute algatust,» ütles abilinnapea.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles