Vaksali tunneli tõstukiga sõitmiseks tuleb märgata mitut pulti (1)

Aime Jõgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Video ei ole enam kättesaadav. Video ei ole enam kättesaadav.

«Tartu vaksali tõstuk ei tööta,» teatas üks ema, kes on jäänud teisel ja kolmandal perronil peatuvailt rongidelt oma lapsevankriga maha tulles hätta. Selleks, et kaugematelt perroonidelt linna pääseda, tuleb läbida raudteerööbastealune tunnel, sellesse viiv 25-astmega trepp on aga järsk.

Et tõstuki seisukorrast täit pilti saada, käisin koos fotograafiga kohal, lugesin läbi seinal oleva juhendi ja pressisin tõstuki nuppe. Tõstuk tööle ei hakanud.

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik vastas, et neile teadaolevalt töötab tõstuk küll korralikult, kuna igal hommikul tehakse proov, ja kui ilmneb tõrkeid, kõrvaldatakse need kohe. Liina Hallik saatis mulle appi Eesti Raudtee kinnisvaraosakonna Lõuna-piirkonna haldusjuhi Kalev Mängeli, kes soovis näha, miks reporteril hoolimata juhendi läbilugemisest tõstuki töölesaamine ei õnnestunud.

Selgus, et tõstuki paigaldajad ja instruktsioonide kirjutajad ei pruugi kõikide asjade peale tulla, mis inimest esimest korda uue asjaga kokku puutudes segadusse ajab.

Lugesin seinal olevast juhendist: «Kutsuge platvorm, vajutades kutsenuppu C või D (vastavalt üles või alla)».

Suunasingi kohe oma pilgu tõstuki enda küljes olevale juhtimispuldile, mis sarnanes sellega, mida on kujutatud juhendi skeemil.

Iseenesestmõistetavana tundus see, et kui ma tahan, et mingi masin tööle hakkaks, siis tuleb pressida neid nuppe, mis on masina küljes, mitte hakata otsima mingeid teisi nuppe hoopis kuskilt kaugemalt. Vajutasin, – ei miskit.

Ka juhendit edasi lugedes ei andnud seal miski märku sellest, et tõstuki töösse puutuvaid juhtimispulte on tegelikult mitu. Üks on, jah – tõstukil endal, teine aga - pane tähele - seinal, nii üleval kui all!

Tõstuki kutsumiseks ja platvormi avamiseks tuleb kasutada seinal olevaid nuppe ning alles platvormile astudes või ratastooliga selle peale end veeretades tuleb kas alla või üles liikumiseks vajutada nuppe C või D, kuid nüüd juba sellel puldil, mis asub tõstukil endal.

Meeles tuleb pidada sedagi, et näppu tuleb kogu aeg nupul hoida, ükskõik – kas tõstukit ülevalt alla või alt üles kutsudes või sellega end sõidutada lastes. Kui näpu pealt lased, jääb tõstuk seisma. Midagi hullu küll ei juhtu, tuleb vaid näpp uuesti nupule suruda ning tõstuk jätkab oma ülesande täitmist.

Kui sõit tehtud, peab tõstuki kasutaja platvormi, millel ta seisis, ka sulgema. Kui enne tuli platvormi avamiseks vajutada nuppu E (lahti), siis nüüd tuleb sulgemiseks vajutada nuppu B (kokku). Ning meeles tuleb pidada, et need nupud on taas seinal asuval puldil.

Eksitav on, et tõstuki enda puldil on ka nupud «kokku» ja «lahti» tähistatud, aga neid kasutada ei ole vaja. Platvormi avamiseks ja sulgemiseks tuleb kasutada seinapuldil olevaid nuppe!

Üks asi veel.

Tõstukiga ülesse jõudes ei pruugi silm kohe seina peal polevat pulti märgata, kuna see asub instruktsioonist natuke kaugemal. Tunneli varikatus on akendega ning juhtimispult on kinnitatud kaugemale, kahe akna vahele, sest aknaklaasile seda paigutada ei saa.

Kalev Mängel ütles, et tõstukit kasutatakse iga päev ning kui on olnud hättajääjaid, siis abi saab jaamahoones olevalt töötajalt.

Mängel lisas, et Eesti Raudtees on juttu olnud ka tunnelisse lifti ehitamisest, aga selleni jõudmiseks läheb veel aega.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles