Tartu saab Baltimaades ainulaadse jalgrattahalli

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veel poolvalmis BMX-ra­cing’u sisehallis käib juba praegu agar treenimine mitu korda nädalas. Reedel kihutasid rajal Anton Tšernobai (esiplaanil) ja Andren Kaju.
Veel poolvalmis BMX-ra­cing’u sisehallis käib juba praegu agar treenimine mitu korda nädalas. Reedel kihutasid rajal Anton Tšernobai (esiplaanil) ja Andren Kaju. Foto: Margus Ansu

Septembrist saadik surisevad Laulupeo puiesteel kunagises judohallis akutrellid ja teevad omi hääli kõikvõimalikud muud tööriistad. Ent juba saab trenni teha ja ukselgi ilutseb silt «BMX Racinghall».


Kui kõik läheb plaanipäraselt, saab hiljemalt veebruariks täies hiilguses valmis Baltimaades ainulaadne puitrajaga BMX-ra­cing’u sisehall.

Sisehalli rajamise vajadus sigines talvise trennivõimaluse puudumise kõrval ka seetõttu, et Tähtveres välirada kattev klibukiht läheb tugevate vihmasadudega pehmeks ja siis seal sõita ei saa.

«Niipea, kui BMXiga süsteemselt tegelema hakkasime, oli kindel plaan ka sisetingimused luua,» selgitas asja üks eestvedajaid, SK Velo juhataja Jaan Veeranna. Spordiseltsilt Põhjakotkas saadi Laulupeo puiestee 21 ruumid rendile.

Puhas, valge, soe

«Logistiliselt ideaalne koht, teine rattabaas on kohe kõrval,» kiitis Veeranna.

SK Velo juht käis Lätis uurimas sealseid radu, mis meenutasid pigem väliradu – mullavallid, jääkülm ruum jne. Veeranna arvates olid sellised tingimused lastele sobimatud ja nii on Tartu hallis küte sees – talv läbi vähemalt 10 kraadi sooja. «See on täiesti piisav, üle 15-kraadises temperatuuris on juba raske sõita,» selgitas ta.

Veeranna ettekujutus uuest treeninguruumist oligi kui puhtast, valgest ja soojast hallist. Ja selline uus racing’u-hall ka tõotab tulla.

Et lastele meeldib seal olla, kinnitas ka Tartu Postimehe lugejaile juba tuttav väga tubli noor BMX-rattur, tänavu Balti karikal A-finaali jõudnud And­ren Kaju. Kusjuures, nagu öeldud, saal pole veel valmis.

Klubi juht teadis rääkida ka juhtumist, kus treener pidi ühe trennisoovija esialgu ukselt tagasi saatama, kuna tema sõiduvahend oli määrdunud.

Selmet kodus ratas puhtaks teha ja järgmine kord tulla, asus trennitahtja aga sealsamas halli ukse taga hoolega ratast nühkima. Isu rajale saada oli niivõrd suur.

Lisaks Veerannale veab raja ehitust hallis BMXi treener Olavi Mändre, ehitamisel on abiks ka SK Velo liikmed. «Ega ole sellist rahapakki võtta, et telliks ehitusmehed kohale ja ütleks: ma tahan seda ja seda,» ütles Veeranna.

«Ise peab tegema, eeskuju pole kuskilt võtta,» ei pannud Mändre akudrelli käest, «ja kui ise teed, ei ole ka kedagi teist süüdistada. Kui midagi on halvasti, teed aga ümber.»

Hiljemalt veebruariks tahavad veloklubilased igati tipp-topp kolme meetri laiuse ussina jooksva raja kõigi vajalike moodulite ja viraažidega valmis saada. Nii, et lisaks treeningutele saab ka võistlusi pidada.

Tagaratta peal

«Poiste tehnika muutus esimese treeningunädalaga tundmatuseni,» kirjeldas Veeranna. «Algul tuli rada suht kangelt kätte, nüüd sõidavad juba tagaratta peal.»

Praegu teeb veel poolvalmis hallis trenni paarkümmend noort  BMX-ratturit kahes rühmas. Veeranna hinnangul võiks seal täitsa vabalt treenida mitu korda rohkem sportlasi. Ja mitte ainult BMXi sõitjaid. Näiteks neljapäeviti on hall maanteeratturite päralt. BMX-ratturid müttavad esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel.

«Praegu on suuri ässasid laagrisse kutsuda veel vara, aga funktsionaalsus on hallil juba olemas,» märkis Veeranna.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles