Fotogravüürid sünnivad foto- ja trükitehnika õnnelikus abielus

Raimu Hanson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ove Maidla näitab Tartu kunstimaja väikeses saalis fotopolümeerprotsessi tulemusel valminud trükiplaati, millele ta on kandnud värvi ja sellega trükkinud paberile teose «Pildikesi kodust».
Ove Maidla näitab Tartu kunstimaja väikeses saalis fotopolümeerprotsessi tulemusel valminud trükiplaati, millele ta on kandnud värvi ja sellega trükkinud paberile teose «Pildikesi kodust». Foto: Margus Ansu

Kunstnik Ove Maidla avas täna Tartu kunstimaja väikses saalis üsna teedrajava tähendusega näituse. Nimelt on ta praegustel andmetel Eestis esimene, kes on suutnud teha ühe väljapaneku jao pilte – täpsemalt 26 –, mille tehnikaks ta nimetab fotogravüüri. Kujutatud on maastikuvaateid, aga ka inimesi ja loomi taimse looduse keskel.

Kui Ove Maidla oli veel Tartu Postimehe fotograaf, tungis ta tavaliste ajalehefotode tegemise kõrval kunstilistel eesmärkidel broomõlitehnika saladustesse. Näitustele lisaks valmis kümme aastat tagasi pildialbum «Broomõlitrükid».

Paar aastat tagasi võttis ta käsile fotogravüüri, mis on tema sõnul fototehnika ja trükitehnika õnnelik abielu. Fotopolümeerprotsessi tulemuseks on trükiplaat, millele ta kannab värvi. Seejärel trükib ta pildi paberile, nagu on omane sügavtrükitehnikatele.

«Polümeermeetodis ei kasutata happeid ja see on täiesti mürgivaba,» lisas Ove Maidla. «Fotogravüüril on kõige ürgsem side fotograafia alguslooga.»

Näitust saab Tartu kunstimaja väikses saalis (Vanemuise 26) vaadata 13. detsembrini.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles