Kuidas olla kindel, et mahud bussi peale?

Eleen Laasner
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Go Bus kinnitas, et maksab taksosõidu kinni inimestele, kes ei mahu liiga täis bussi.
Go Bus kinnitas, et maksab taksosõidu kinni inimestele, kes ei mahu liiga täis bussi. Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Tartu Postimees kirjutas sel nädalal vanaprouast, kes jäi õhtul tee äärde, sest buss oli täis. Kuidas peaks inimene käituma, et ta sellisesse olukorda ei satuks? Bussifirmade põhisoovitus on: ostke pilet eelmüügist.

See nõuanne poleks siiski aidanud tartlanna Hilja Kolki, kes ei pääsenud ülemöödunud pühapäeval Tartust paarikümne kilomeetri kauguselt koju, sest viimases bussi polnud vabu kohti. Go Busi liinile Põlva–Tartu internetist lihtsalt pileteid ei müüda.

Go Busi esindaja kinnitas, et kui samasugune lugu peaks veel kord juhtuma, on inimesel õigus võtta takso ning bussifirma maksab taksosõidu kinni.

Ükski teine Postimehe küsitletud bussifirma siiski niisama lahke polnud: tasuta taksosõitu ei pakkunud lahendusena keegi.

Luxexpress ja Sebe võimaldavad osta pileteid internetist. Neil on aga enamasti ekspressliinid. See tähendab, et buss peatub liinil vähe. Luxexpressi infojuht Marina Bachmann soovitas pileti osta eelmüügist eriti reedeti ja pühapäeviti, kui reisijate hulk on suurem, sest ainult nii on istekoht tagatud.

Vanemal inimesel või neil, kes internetti ei kasuta, soovitas ta helistada kliendiinfo numbrile 6800909, kust saab kontrollida bussi täitumust. Kel internetivõimalus küll on, aga pole printerit, et pilet välja trükkida, saavad bussi ka isikuttõendava dokumendi alusel. «Bussijuhil on klientide nimekiri,» selgitas Bachmann. Samamoodi saab toimida Sebe bussidega sõites.

Taisto busside pileteid saab osta suurematest bussijaamadest või bussijuhilt endalt.

Taisto liinide veokorraldaja Jan Landrat ütles, et bussi peale tulek käib kõigist peatustest elava järjekorra alusel. Tema sõnul on väga väike tõenäosus, et bussi enam rahvast ei mahu, siiani on olnud liiklus piisavalt tihe.

Tartu maavalitsuse majanduse ja ühistranspordi peaspetsialisti Anne Vodi sõnul pole tema ühtegi kaebust bussist mahajäämise kohta saanud, seega ei oska ta ka öelda, kuidas Tartu maakonna vedaja sellises olukorras käituks. Vodi ise arvab, et igati inimlik oleks kliendile pakkuda võimalust tellida takso ning hiljem see arve ise tasuda.

Maakonnaliinide avaliku teenindamise lepingus on kirjas, et vedajal on kohustus sõita sõiduplaanides ettenähtud liinidel ja kellaaegadel. Samuti peab vedaja arvestama reisivajaduste muutusega, see tähendab, et buss peab olema piisavalt suur teenindamaks kõiki reisijaid.

Vodi sõnul ei saa vedaja iga päev panna liinile suurt bussi lihtsalt sellepärast, et äkki juhtub peale tulema suurem hulk inimesi, kui tavaline statistika näitab. Kindlasti ei tohi bussijuht võtta peale rohkem inimesi, kui lubatud, sest siis õnnetuse korral vastutab nende eest tema. Eriolukordi võib ette tulla küll ja siis leiab Vodigi, et bussijuhi tõestamisega saab mahajääjale taksoarve tasutud. «Reeglina on võimalus seda taksovarianti kasutada,» kinnitas Vodi.

Tartlanna Hilja Kolk jäi bussist maha, sest tootjafirma oli lubatud 26 istekohta ning viis seisukohta olid täidetud. Kuuendat seisjat juht enam peale võtta ei tohtinud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles