Vahi asumis tuleb bussi oodata veel terve aasta

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu valla Vahi asumisse Tartu linna piiri taga kerkib järjest eramuid, kortermaju ja ridamaju, mistõttu vald taotles, et sealt võiksid hakata käima läbi linnaliinibussid.
Tartu valla Vahi asumisse Tartu linna piiri taga kerkib järjest eramuid, kortermaju ja ridamaju, mistõttu vald taotles, et sealt võiksid hakata käima läbi linnaliinibussid. Foto: Margus Ansu

Tartu linn tahab ja Tartu vald tahab, aga ometi ei panda Vahi uuselamurajooni sel sügisel linnaliinibusse käima, sest pole piisavalt busse ja ka vajalikud tänavad on remontimata.

Tartu linn on valmis saanud sügisese sõiduplaani, kuid linnavalitsus iseloomustab selle muudatusi kui kosmeetilisi. Sõiduplaane on klapitatud rongiaegadega ja kus võimalik, arvestatud kodanike ettepanekuid.

Nagu ikka, on sügistalvine sõiduplaan suvisest tihedam. Nii selgitas Tartu linnamajanduse osakonna juhtaja Rein Haak. Uus linnaliinibusside sõiduplaan hakkab kehtima 1. septembrist.

Uus sõiduplaan ei arvesta aga Tartu valla ja eriti Vahi uusasumi elanike sooviga, et linnaliinibussid hakkaksid sealt läbi käima.

«Küsisime selle pärast, et Vahi alevikus siin Raadimõisa vastas on viimasel ajal palju individuaalmaju kerkinud,» põhjendas Tartu vallavanem Aivar Soop. «Sellel aastal valmib tohutult palju kortereid Merko kortermajades ja ridaelamuid tuleb – elanike arv kasvab hüppeliselt. Nendel on suur soov ja tahtmine saada kiiresti linna. Sellest tulenevalt me taotluse tegime.»

Mitu takistust

Vald aga pidi leppima Tartu linnavalitsuse eitava vastusega.

«Tartu vald pöördus meie poole, et läbi Vahi asumi võiks käia linnaliinibussid,» kinnitas Haak. «Vaatasime, et sealt saaks Kvissentali bussid sõita, aga see tähendaks, et nendele, kes Kvissentali lähevad, muutuks kodutee veel pikemaks. Ühel hetkel on ratsionaalsuse küsimus, kas sõidad bussiga pool tundi või kümme minutit autoga. Inimestel ei ole mõistlik nii palju sõita.»

Linn jõudis asja kaaludes tõdemuseni, et vaja oleks uut bussiliini, seda enam, et ka Eesti Rahva Muuseumi uus hoone on valmimas. Sinna on vaja nii töötajatele kui külalistele juurdepääsu. Kuid Roosi tänava piirkond ei ole bussiliiniga kaetud.

Nii kerkis mõte, et Narva maantee asemel võiksid Vahi asumisse sõitvad bussid minna pigem Raatuse ja Roosi tänava kaudu.

«Ei tahaks ajada Narva maanteele, siis on seal teatud lõigud kaetud ülihästi, bussid sõidavad üksteise järel,» rääkis Haak. «Me võtaks uue rajooni, aga see eeldab vähemalt kaht lisabussi.»

Veel üks takistus tema sõnul on see, et Roosi tänav ja Muuseumi tee ei ole valmis. Nende ehitus on plaanitud tulevasse aastasse.

«Kõige optimistlikumalt võiks järgmisest sügisest avada liini,» tõdes Rein Haak. «Oleme ise huvitatud, et bussiliin Vahi kvartalist läbi käiks, selle pärast, et võib-olla me saame nii autode arvu linnas vähendada.»

«Eks ma mõistan, et linn tahab seda piirkonda vaadata sellise nurga alt, et ERMi juurest bussid liikuma hakkaksid ja liinivõrku üldse uuendada,» ütles vallavanem Soop. «Me aktsepteerime, kuigi loomulikult tahaksime kohe, aga kõiki asju ei saa kohe. Elu ongi selline.»

Aivar Soobi sõnul oli valla mõte, et buss võiks käia vähemalt korra tunnis. Mis see vallale maksma läheb, jäi aga läbi arvutamata, sest kõnelused katkesid.

Haak ütles, et linn peab nüüd bussifirma Sebega kõnelema, mis tingimustel oleks võimalik järelejäänud hankeperioodiks busse juurde hankida. Tuleval sügisel jääks selle ajani napilt kaks aastat.

Linn loodab riigilt busse

Tartu linn ei ole veel ka lõpuni maha matnud lootust, et riik ostaks linnale liinibusse, nagu on ostnud Pärnule, Narvale ja maakonnaliinidele. Ja Tallinnale ka tramme.

«Meie taotlus on ammu sees. Ilmselt tuleb läbi rääkida, kas riigil on vahendeid,» ütles Haak. «Me võtaks viis-kuus bussi väga hea meelega.» Ülejäänud bussid võiks Haagi meelest panna Annelinna-Lõunakeskuse liinile uut marsruuti pidi Ihaste silla kaudu.

«Aga meile öeldi, et me esimesse partiisse ei mahtunud, me oleme tublid olnud, oleme ise gaasibussid soetanud. Tunneme, et oleme natuke nagu petta saanud. Oleme ise kõik kinni maksnud. Teinekord ei ole kasulik väga usin olla,» lausus Haak.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles