Maarjamõisa ja kesklinna vahele võib kerkida sild

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevase kergliikluskoridori kõige problemaatilisem koht on otsepääs üle suure raudteesõlme.
Tulevase kergliikluskoridori kõige problemaatilisem koht on otsepääs üle suure raudteesõlme. Foto: Margus Ansu

Linnavalitsus plaanib Maarjamõisa ja kesklinna ühendamiseks uut kergliikluslahendust.

Tartu ülikooli linnak on aja jooksul jagunenud kaheks Maarjamõisa ja kesklinna vahel. Neid kaht eraldab raudtee, millest praegu saab jalakäija üle Näituse ülesõidu kaudu või Riia tänava viadukti alt. Nende vahemaa on täpselt kilomeeter.

Eelmisel neljapäeval kuulutas Tartu linnavalitsus Maarjamõisa ja kesklinna vahele planeeritava kergliiklusühenduse eskiislahendi hanke võitjaks Ühinenud Arhitektid OÜ, kes tegi kahest konkursil osalenud firmast odavaima pakkumuse. Hanketingimuste järgi peab firma esitama kolm ühendustee võimalikku asukohta ning korraldama nende üle avaliku arutelu.

Linna inseneriteenistuse spetsialisti Peep Marguse sõnul ei soovi nemad veel oma eelistusi välja öelda. «Kindlasti mingi mõte on, aga seda ei tahaks avalikustada, et see ei mõjutaks töö tegijat,» ütles ta.

Hanke võitja Ühinenud Arhitektid OÜ arhitekt Priit Pent ei osanud samuti konkreetseid variante välja tuua. «Kõik algab asukoha analüüsist,» lisas Pent.

Tartu ülikooli kinnisvaraosakonna juhataja Heiki Pagel lausus, et ülikool on välja pakkunud silla asukohaks Vanemuise tänava pikendust.

Arhitektid võivad kergliiklusühenduse eskiisis välja pakkuda nii silda kui ka tunnelit. Arhitekt Priit Pent pooldab silla mõtet. «Tunnel on vastik koht,» lausus ta. «Kui inimesel õnnestub tunnelit vältida, siis ta seda ka teeb, ja seda me ei taha.»

Raudtee piirab silla ehitamist postidele, seega on kõige tõenäolisem lahendus rippsild, ütles Pent. Silla kõrgus peab olema ligi seitse meetrit ning maha- ja pealesõidu pikkus tuleb üle saja meetri.

Ühendustee võimalike lahenduste avalik arutelu tuleb kas septembris või oktoobris. Arhitektid peavad lõpliku kavandi esitama 15. detsembriks.

Ajakirjandustudeng Otti Eylandt on Tartu Postimehe praktikant.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles