Juuni algas Tartu lennujaamale halva ilmaga

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lennujaam.
Tartu lennujaam. Foto: Margus Ansu

Juuni alguses on olnud kaks kehva ilmaga päeva, mil Tartu lennujaamas on ära jäänud kokku neli Riia lendu. Mai algusest eilseni on reise ära jäänud viisteist, neist kuus ilma pärast ja ülejäänud tehnilistel põhjustel.

Lennujaama juhataja Margo Muda ütles, et see, kui kuu alguses satub paar sellist asja kokku, võib tekitada inimestes trotsi, aga näiteks mai oli lendude toimumiselt parem kui varasemad kuud.

«Nagu needuseks on juhtunud lend ära jääma sellistel kordadel, kui on hästi palju reisijaid,» lisas Muda.

Viimati jäi ilma tõttu ära Air Balticu teisipäevahommikune reis Riiast Tartusse ja tagasi, millega pidi Lätti konverentsile lendama ka Muda ise. Lennuk tuli Riiast ja üritas kaks korda maanduda, kuid liiga madalate pilvede tõttu see ei õnnestunud. Nii pidi piloot masina nina Läti poole tagasi pöörama ja reisijad asuma vahemaad katma bussis.

Muda sõnas, et alati ei oska ka lennujaama töötajad reisijatele öelda, millal või kas üldse lend toimub, sest see ei pruugigi olla kuigi palju ette teada. Näiteks teisipäevase juhtumi puhul oli teada, et lennuk üritab maanduda, aga tulemust ette ennustada ei saanud, ütles ta.

Air Balticu korporatiivsuhete asepresident Jānis Vanags sõnas, et nemad annavad klientidele infot kohe, kui ise seda saavad, kuid mitte varem, kui nad ise lennu ärajäämises kindlad on.

Teisipäeva hommikul ära jäänud lennu puhul oleks abi olnud instrumentaalmaandumissüsteemist (ILS), mille puudumise üle Tartus Air Baltic varem kurtnud on. Muda ütles, et praeguste plaanide kohaselt alustatakse varsti töid ILS-i ülespanekuks, süsteem peaks valmis saama 30. septembriks.

Tänavu on Tartu kaudu lennanud üle 11 000 inimese.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles