Ihastelane unistab ohutust koduteest

Martin Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljudel Vana-Ihastes elavatel koolilastel tuleb iga päev kõndida sadu meetreid sõidutee servas, sest kõnniteid pole linn linnaossa ehitanud.
Paljudel Vana-Ihastes elavatel koolilastel tuleb iga päev kõndida sadu meetreid sõidutee servas, sest kõnniteid pole linn linnaossa ehitanud. Foto: Margus Ansu

Kõnniteedeta Vana-Ihastes kaitsevad emad-isad oma lapsi auto alla jäämise eest hommikuse ja õhtuse küüdiga. Tartu abilinnapea Margus Hansoni sõnul pole tänavu tõenäoline uutele trotuaaridele raha leida.


Tähtvere linnajaost Vana-Ihastesse Varsa tänavasse koliv Kristel Heidemann paneb end vaimus valmis eelseisvateks logistilisteks ponnistusteks. Naise 12-aastasel pojal Leonil on tarvis sõita pärastlõunal koolist koju, tagasi trenni ja uuesti koju, ent iseseisvalt bussiga liikuma ema teda ei usalda.



Jõudmaks kodust Männimetsa bussipeatusse, peaks koolipoiss kõndima umbes 300 meetrit Hipodroomi tänava sõiduteel, sest teepeenart sama hästi kui pole. Talviti sunnivad lumevallid jalakäija aga nii või teisiti asfaldile.



Uue ohvri hirmus


«Olukord on ilmselgelt ebanormaalne, aga linnavalitsus väidab, et umbes 100 000 krooni, mis kuluks Männimetsa bussipeatusest Varsa tänavani kõnnitee ehitamiseks, pole neil lihtsalt võimalik leida,» on Heidemann nördinud. «Loodan väga, et ei lähe nii, nagu läks Võru maantee ja Tõrvandi ristis. Alles siis, kui seal laps surma sai, ilmusid kiiresti foorid.»



Hobuseraua tänavas elav iluvõimlemistreener Janika Mölder ütles, et on teadlikult korraldanud oma 12-aastase tütre päeva nii, et ta saaks hom­­mikul ema autos kooli ja õhtul pärast trenni koju tagasi.



Mölderil on väga kurb isiklik kogemus – umbes viisteist aastat tagasi jäi Ihastes auto alla ja sai raskelt viga üks tema käe all treeninud tüdruk, piigaga kõrvu jalutanud sõbranna aga suri.



Lisaks juhtis Mölder tähelepanu, et viimaste aastatega on Vana-Ihastes lastega perede arv jõudsalt kasvanud. Ohtlik liiklemine puudutab aga tema hinnangul umbes samavõrd pensionäre, kellest autoga liikleb vähemik ja bussiga enamik.



«All jõe pool käib uusarendus, suured veokid sõidavad pidevalt. See kokku on väga ohtlik, eriti muidugi talvel,» rõhutas Mölder. Vahel hakkab päris õudne, kui näed lapsi teeäärsete lumevallide otsas turnimas.»



Varsa tänava elanik, Vallikraavi Kinnisvara juhataja Indrek Rentel arvas, et pisut aitaks ohutust suurendada bussipeatuste lähistele ülekäiguradade maalimine.



«Olukord Hipodroomi tänava ääres on tõesti üsna hull. Põhimõtteliselt on jalakäija jäetud olukorda, et kui ta alla aetakse, on ise süüdi,» arvustas Rentel.



Raad annab lootust


Tartu abilinnapea Margus Hanson sedastas, et selle aasta linnaeelarvesse kirjutatud tee-ehitusraha on objektide vahel jagatud ning Hipodroomi tänava kõnniteed saaks parimal juhul ehitama hakata 2011. aastal.



«Samas poleks ma päris pessimistlik,» täiendas Hanson. «Eelmisel aastal tegime ju Turu tänava äärse kõnnitee justkui mitte millestki. Eelarves seda polnud, tee kombineerisime tagastuvatest materjalidest ja saime odavamalt, kui oleksime saanud hanke korras.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles