Bussipiletite müük läheb linna kätte

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigikogu liige (Reformierakond), Tartu Regiooni Energiaagentuuri juhatuse esimees
Riigikogu liige (Reformierakond), Tartu Regiooni Energiaagentuuri juhatuse esimees Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Hiljemalt järgmise aasta suveks, aga ilmselt juba 2011. aasta 1. jaanuariks paneb Tartu linnavalitsus käima transpordikeskuse, mille üks tähtsaimaid ülesandeid on bussipiletite müük ja jäneste ohjeldamine.


«Eesmärk on saavutada parem kontroll teenuse kvaliteedi üle ja saada ühistranspordi korraldamine rohkem enda kätte,» ütles Tartu abilinnapea Margus Hanson.

«Kuna piletikontroll on nagunii linna menetlusteenistuse käes, on loomulik, et võtame üle ka piletimüügi. Järgmise hankega hakkaks linn ostma bussifirmalt ainult liinikilomeetreid. Teenus hakkab olema selgemalt piiritletud,» täiendas Hanson.

Samas kordas Hanson varemöeldut:  kindlasti ei kavatse raad hakata looma linnale kuuluvat bussiettevõtet.

Tartu linnavalitsus tegi praegusele linnaliinide teenindajale GoBusile ettepaneku pikendada 2010. aasta lõpuni kehtivat veolepingut 2011. aasta 1. juunini, sest suvel oleks üleminek uuele lepingule, mis võib tähendada ka uut vedajat, valutum.

Leping ei pikene


Margus Hansoni sõnul lükkas GoBus vähemalt esialgu pakkumise tagasi. Seepärast pole linnal transpordikeskuse käimalükkamiseks ja piletimüügi alustamiseks aega rohkem kui 11 kuud.

Transpordikeskuse tööülesannete hulka kuulub linnavalitsuse kava kohaselt ka koostöö naabervaldadega ning uue elektroonse piletisüsteemi ja GPS-põhise bussiootajate teavitamise süsteemi haldamine.

Hansoni sõnul saab transpordikeskus alustada tõenäoliselt kuni kolme ametikohaga, kuid laetavate elektronpiletite süsteem ning moodne teavitussüsteem, mis võiksid rakenduda enam-vähem täielikult 2011. aasta lõpuks, tingivad ilmselt veel paari ametniku palkamise.

«See, kas bussipiletite kontrollijad hakkavad samuti kuuluma transpordikeskuse koosseisu või jäävad menetlusteenistuse alla, on tehniline küsimus,» sedastas Hanson.

Gaasimeeskond

Hansoni sõnutsi ei arvata transpordikeskuse koosseisu kolme koosseisuvälist ametnikku, kelle ülesanne on biogaasil sõitvate linnaliinibusside käimapanek 2012. aasta augustiks.

Neist ametnikest esimene, biogaasiprojekti juht Jaanus Tamm, on linna palgal selle aasta 6. jaanuarist. Varasema kava kohaselt pidanuks eilseks olema täidetud ka Tamme assistendi ja ühistranspordi spetsialisti ametikoht, kuid et konkursi väljakuulutamine viibis, pole jõutud võitjat valida.

Kummalegi kohale on laekunud kolm sooviavaldust. Tamme arvates on reaalne jõuda võitjatega töölepingute sõlmimiseni veebruari keskpaigaks. Esimene töö biogaasimeeskonnale on Tartu ühistranspordi arengukava hankedokumentatsiooni koostamine.

  Piletimüük
• 2009. aastal müüdi Tartu linnaliinidel üle 10,6 miljoni bussipileti, sh üle 6,5 mln sooduspileti. 2008. aastal müüdi pileteid vastavalt üle 11,1 mln ja ligi 6,9 mln ning 2007. aastal vastavalt 11,5 ja 7,4 miljonit.
• 2009. a laekus Tartu piletimüügist GoBusile 34,7 miljonit krooni, 2008. a 36,9 mln kr,  2007. a 34,9 mln kr.
Allikas: AS GoBus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles