Tartu volikogu kinnitas neljapäeval volikogu esimehele Aadu Mustale sõiduauto kompensatsiooniks 6000 krooni kuus, opositsiooni arvates on see ilmselgelt ülepakutud summa.
Esimehe autohüvitis ajas volikogu tülli
Koos kõigi riigimaksudega kuluks Aadu Musta autokompensatsioonile 129 000 krooni maksumaksja raha. Volikogu Res Publica fraktsiooni liikme Peeter Laursoni arvates on see summa aga ilmselgelt liiast.
«Me küsisime volikogu istungil, missuguseid tööülesandeid täidab volikogu esimees autoga, aga ammendavat vastust me sellele ei saanud,» ütles Laurson.
Linnavolinik Laurson lisas, et Aadu Musta 6000-kroonine autokompensatsioon jääb eriti arusaamatuks olukorras, kus eraettevõtjad tohivad isiklikku autot maksuvabalt ametisõitudeks kasutada ainult 1000 krooni ulatuses kuus.
Tartu volikogu aseesimees, reformierakondlane Toomas Tein põhjendas kompensatsiooni sellega, et isegi väiksema klassi sõiduautode liisingusummad ületavad mõnikord kuus 6000 krooni piiri, kuid lisaks sellele peavad autoomanikud maksma ka kindlustuse, bensiini ja hoolde eest.
«Ja lõpuks tuleb 6000-kroonise kompensatsiooni maksmine ikkagi odavam kui kantselei enda auto ülevalpidamine,» ütles Tein.
Volikogu aseesimehe väitel ulatusid möödunud aastal, mil volikogu kantselei käsutuses oli veel sõiduauto Volvo, autokulud enam kui sajale tuhandele kroonile aastas. Sellele summale lisandus veel autojuhi töötasu. Tänavu volikogu kantseleil enam sõiduautot pole.
Volikogu esimees Aadu Must polnud nõus väitega, nagu poleks tal oma tööülesannete täitmiseks sõiduautot vaja.
«Volikogu esimehena tuleb teha palju lobitööd ja pole midagi parata - pealinn asub ikkagi Tallinnas,» ütles Must, kelle sõnul tuleb tal teinekord isegi kaks-kolm korda nädalas käia Tallinnas tööasju ajamas.
Must sõidab Suzuki Balenoga, mille väljalaskeaastat ei osanud ta öelda, kuid nentis, et auto on pigem uus kui vana.
Tartu linnapea Andrus Ansipi autokompensatsioon on samuti 6000 krooni kuus. Autot on vaja tööks
«Volikogu esimehena tuleb mul teha palju lobitööd ja pole midagi parata - pealinn asub ikkagi Tallinnas.»
Aadu Must, Tartu volikogu esimees selgitades, miks tal on autot vaja