Seisukoht: autojuhid, mis teie peas toimub?

Urmas Glase
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee

Riia tänava raudteeviadukt on viimase poolteise kuu jooksul tõmmanud kolmel korral nagu suhkrutükk herilasi ligi juhte, kel teadmised liikluseeskirjast on puudulikud ning ruumitaju ja ohutunnetus kasin.

5. augustil kell 21.45 sõitis koppa vedav veok ennast viadukti alla kinni, vigastades tõsiselt viadukti konstruktsioone.

28. augustil kell 11 oli samas kohas sarnane õnnetus: treileril olnud ekskavaator ei mahtunud läbi ja kokkupõrkes viaduktiga kukkus sõidukilt maha. Õnnetusest tekitatud kahjustused viaduktile olid niivõrd tõsised, et rongiliiklus 21 ja 37 pöörme vahel tuli peatada. Rängalt kannatada saanud taladelt pudenes betoon ja paljastus terasarmatuur.

19. septembril kell 2.20 kihutas 24-aastane noormees hullumeelse kiirusega vastu Riia tänava viadukti kahe sõidusuuna vahel asuvat tugiposti, makstes selle eest eluga. Imekombel ei saanud kannatada silda remontinud töömehed.

Ühe avarii põhjustaja viitas, et ehk jätsid laadijad kopa noole liiga kõrgele. Tartu mehed, mis toimub teie peades, et teid ei huvita autorooli istudes, milline on teie sõiduki koorem ja kas see teekonnal gabariitidesse mahub?

Või mis sunnib noort meest 30 kilomeetrini piiratud kiirusega alal elu põlgavalt kihutama 150 km/h ning ohustama ka teisi inimesi?

Eesti Raudtee poolt 2006. aastal kapitaalselt remonditud Riia tänava viaduktil tuvastati kergemat laadi vigastusi ka eelmisel aastal kolmel korral. Kuid selline häving nagu tänavu augustis-septembris on enam kui tavatu.

Juhtunud õnnetused annavad tunnistust, et veokijuhid eiravad seadusi ja liiklusmärke. Võimalik, et veoste ohutu sihtkohta jõudmine ei huvita piisavalt ka nende tööandjaid, sest enam kui neli meetrit kõrge koormaga peab olema eriveose luba. Selle saamisel kooskõlastatakse ka marsruut ja tehakse selgeks, kust milliste mõõtudega veos teekonnale jäävate sildade alt läbi mahub.

Kahe veoki põhjustatud kahjustuste remont läheb Eesti Raudteele maksma ümmarguselt miljon krooni. Kuigi kindlustus korvab materiaalse kahju, häirivad sellised juhtumid tugevalt raudtee- ja maanteeliiklust.

Tõkestamaks järgmiste kamikazede rammimiskatseid rajame viaduktile hoiatustõkked ehk nn gabariidiväravad. Need annavad juhtidele märku, et veok ei mahu läbi, ja tõkestavad liigsuurte veokite ligipääsu, mis välistab edaspidi ulatuslike kahjude tekkimise.

Mehaanilised tõkked süüdimatutele juhtidele säästavad küll viadukti, kuid ei pruugi muuta ohutumaks liiklust teiste liiklejate suhtes. Lahendus peitub juhtide peas, vastutustunde ärkamises ja liiklusolukordade adekvaatses hindamises.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles