Kiri: uus parkimisplats annab uue võimaluse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Plaan lisada linnaraamatukogu taha haljasalale 39 auto parkimiskohta ja 4 kohta turismibussidele ei lähe kokku linnavalitsuse senise liikluskorralduse suunaga kesklinnas (TPM, 12.09.).

Alles aasta alguses tõsteti parkimistasusid kesklinnas ja laiendati parkimisala eesmärgiga vähendada parkivate autode arvu (ja seega autoliiklust) kesklinnas ning vabastada seal rohkem parkimiskohti.

Nüüd, kui see eesmärk saavutatud, on arusaamatu, miks kesklinna hinnalist ruumi tahetakse kasutada uute parkimiskohtade loomiseks, mis lisavad ilmaasjata tühjalt seisvaid parkimiskohti kesklinna.

Ka üldplaneeringu käigus tehtud liikluse analüüsid soovitavad rajada parklaid kesklinna serva – mitte kesklinna endasse –, just selleks, et piirata autoliikluse kasvu kesklinna niigi ülekoormatud ristmikel ja kitsastel sildadel.

Kui oletada, et linn jätkab autoliikluse piiramise poliitikat kesklinnas ja soodustab parkimist kesklinna servas, siis on uus parkla lihtsalt sattunud valesse kohta ja tuleks nihutada näiteks teisele poole jõge.

Ka turismibusside jaoks oleks parkimine Emajõe paremkaldal (või ka Vabaduse puiesteel) piisavalt mugav ning Emajõe ületamine omal jõul, kas siis Kaarsilla või uue Vabaduse silla kaudu, kingiks Tartu külalistele kindlasti ka ühe meeldejääva elamuse.

Aga nüüd, kui kopp juba maas, ei ole ilmselt võimalik parkla tulekut enam peatada, ent asja saab vaadata ka positiivsemas valguses. Uus parkla annab linnale hea võimaluse vähendada parkimist kitsastel kesklinnatänavatel, kus praegu ei mahu hästi liikuma jalakäijad, jalgratturid ega autod.

Kesklinnas on küllalt ka selliseid tänavaid, kus kaks lapsevankrit ei mahu kõnniteel teineteisest mööda. Parkimiskohtade äravõtmine ja kõnniteede laiendamine looks tänavatele uue kvaliteedi.

Üks selliseid tänavaid on Ülikooli tänav – linna tähtsaimaid liikumissooni, mis ühendab Vanemuist, raekoda, ülikooli peahoonet ja Jaani kirikut.

Kujutlegem korraks, et inimesed saaksid vabalt oma kaaslastega piki Ülikooli tänavat jalutada, ilma et peaksid parkivate autode vahel laveerima ja lapsevankrit üle äärekivide upitama. See ei ole rohelise mõtteviisi, vaid lihtsalt elukvaliteedi küsimus – kas me tahame, et Tartus oleks järjest parem elada või mitte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles