Kas raudteeületuskoha foorid on liiga tuhmid ja signaali heli liiga vaikne?
Juuli keskel sai mehele tsikliga eksamisõitu tehes saatuslikuks Ülenurme ülesõit, kus ta vastu päikest sõites ei märganud fooritulesid ning samuti polnud helisignaali kiivrisse piisavalt kuulda. Eksaminaatorgi polevat näinud tulesid, kuid kuulis signaali. Mändlo lisab: «Asja teeb irooniliseks see, et enne ülesõitu vaatasin ma hoolega mõlemale poole, et rongi ei tuleks, kuid sellest polnud abi.»
Lugesin diagonaalis ja palju ei süvenenud, sest osutatud koht ei asu Tartu linna territooriumil.
Leian, et tegu on eelkõige kooli õpetuse ja eksamineerimise küsimusega sellest, kuidas juht tunnetab raudteeületuskohta ja mida ta peab seal tegema. Iseasi, mida teha saab, kui foor plingib vastu päikest.
See ületuskoht ei olegi ehk kõige hullem, kõige hullem on Tiksojal, kus autoga on sõidetud isegi keset rongi. Juht peaks alati arvestama selliste ristmikega.
Kuna juhikandidaat väitis, et signaalkell töötas ja tuli ka vilkus, oli kõik justkui korras.
Mina isiklikult leian, et ka tõkkepuud on raudteeületuskohtades head ja vajalikud, aga olen kuulnud, et nende hulka hakatakse pigem vähendama, sest liiga palju sõidetakse neid puruks.
Lähenedes raudteeületuskohale, kus foori tuli ei ole hästi nähtav ja helisignaal hästi kuuldav, peab sõidukijuht arvestama eelnevate hoiatusmärkidega ülesõidukoha kohta ja sellest tulenevalt valima vastava liikumiskiiruse, et vajadusel oleks võimalus sõidukit sujuvalt peatada. Vanemad foorituled võivad olla mõnikord halvemini nähtavad, aga see ei võta juhilt vastutust. Põhimõte on: kui ei näe, ära sõida. Sama põhimõte on kasutatav liikluses ka muudel juhtudel.
Ülenurme ülesõidul on viimane kontroll olnud 19. mail ja kõik on olnud siis korras.
Foorid on ülesõitudele paigaldatatud erinevatel aegadel, kuid kõik vastavad kehtivatele normidele. Remontide käigus vahetatakse foore uuemate vastu ja nii vahetatakse ka Ülenurme foorid mingil ajal. Kell on mõeldud eelkõige jalakäijate jaoks, tänapäeva autod on nii helikindlad, et nendesse kell hästi ei kostaks.
Kas vastab tõele, et Eesti Raudtee võtab ülesõitudel tõkkepuid vähemaks?
Sõltub teekategooriast, kas ülesõit on fooriga, tõkkepuuga või ainult liiklusmärgiga.
Tõkkepuu on muidugi juhil sirgelt nina ees, aga aastas sõidetakse ometi maha sadakond tõkkepuud. Juht peab siiski alati ise veenduma, et rongi ei ole tulemas.
Tähelepanelikkus ülesõitudel ennekõike.