Libedus on toonud kaasa tavapärasest rohkem avariisid

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Libe tee. Foto on illustreeriv.
Libe tee. Foto on illustreeriv. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Tänahommikused libedad teed on põhjustanud tavapärasest rohkem liiklusavariisid, sealhulgas liinibussiga juhtunud avarii Tartumaal.

Kella 13-ks on Lõuna prekfektuuri juhtimiskeskusele antud teada 22 liiklusavariist (17 Tartu maakonnas, neli Põlva maakonnas ja  üks Valga maakonnas).

Enamjaolt on tegemist libeduse tõttu teelt välja sõitnud  või omavahel kokku põrganud sõidukitega ning inimesed nendes õnnetustes kannatada saanud ei ole.

07.50 ajal juhtus liiklusõnnetus Laeva vallas Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee  173.  kilomeetril, kus Tallinna poole sõitnud sõiduauto BMW 530, mida juhtis 25-aastane  Raul, kaotas juhtivuse ning libisedes sirgel teelõigul vasak külg ees otsa sõidutee parempoolsel äärel  Tallinna suunas liikuvale jalgratturile, 50-aastasele Pavelile.

Jalgrattur toimetati kiirabiga TÜ Kliinikumi, kust ta peale esmaabi kodusele ravile lubati. Sõiduauto BMW tagasilla rehvide turvisemuster oli ülemäära kulunud ja ei vastanud liikluseesikirja nõuetele.

Kell 08.40 juhtus  liiklusõnnetus Tartu-Jõgeva-Aravete maantee 3. kilomeetril, kus Tartu suunas liikuvale liinibussile Volvo sõitis küljelt sisse vastassuunast liikuv ja libeduse tõttu üle tee telgjoone kaldunud VW Golf. Avarii hektel viibis bussis ka 15 reisijat. Ükski inimene õnnetuses viga ei saanud.

Politsei tuletab liiklejatele meelde, et halbade teeolude korral peaksid liiklejad olema topeltettevaatlikud, sest tavapärasest libedamad teeolud pikendavad oluliselt pidurdusteekonda ning nõuavad sõitmisel suurema pikivahe hoidmist.

Autojuhtidel tuleb arvestada, et jääl on sõiduvõtted teistsugused ning jäise tee korral tuleb enne kurvi sõitmist, ristmikule ja ülekäigurajale lähenemist ning pöördeid tehes varem hoogu maha võtma hakata.

Palju avariisid juhtub politsei andmetel just enne ristmikke, kuna ei hoita pikivahet ja hakatakse alles viimasel hetkel pidurile vajutama. «Intensiivset pidurdamist ei tohiks jätta peatumise lõppfaasi, sest siis võivad sõiduki rattad blokeeruda ja sõiduk libisema hakata.»

Väga viisakas ning turvaline oleks tagasõitjale oma manöövrist õigel ajal märku anda.

Halbade teeolude korral ei ole mõttekas sõita alati suurima lubatud kiirusega. Liikluseeskirja kohaselt peab juht kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles