Tartus valmib Angry Birdsi limps

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Angry Birdsi koolajoogid lähevad poodidesse müüki just sellistel värvikirevatel alustel. A. Le Coqi juht Tarmo Noop proovis küll tootearenduse käigus korduvalt joogi erinevaid variante, kuid lõplikku Angry Birdsi koolat polnud temagi veel jõudnud maitsta.
Angry Birdsi koolajoogid lähevad poodidesse müüki just sellistel värvikirevatel alustel. A. Le Coqi juht Tarmo Noop proovis küll tootearenduse käigus korduvalt joogi erinevaid variante, kuid lõplikku Angry Birdsi koolat polnud temagi veel jõudnud maitsta. Foto: Margus Ansu

A. Le Coq sai esimeseks firmaks väljaspool Soomet, kel on õigus toota ning müüa soomlaste loodud maailmakuulsa mängu «Angry Birds» tegelastega koolajooki. Poelettidele jõuavad esimesed tigedate lindudega limonaadid veel sel nädalal.


«Arvestades seda, et 10–15-aastaste vanuserühmas pole ilmselt ühtegi noort, kes poleks kuulnud Angry Birdsist, ennustame neile jookidele suurt edu Eestis,» ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop ja lisas, et kultuslinnu tootemargi koolajoogi sihtrühmaks on just nooremad tarbijad.

Kuigi maitseid on varuks mõeldud rohkemgi, tuleb esialgu müügile üks Angry Birdsi jook – troopilise varjundiga koola, mida saab osta 0,33-liitristes purkides ning 1,5-liitrises pudelis. «Angry Birdsi tegijate tingimuseks oli troopiline maitsevarjund, kuna Angry Birds on troopiline lind,» selgitas Noop.

Hästi valvatud tootemark

Angry Birdsi kaubamärgi kasutusõiguse sai A. Le Coq osta suuresti tänu oma Soome emafirmale Olvi Oyi, mis toodab Soome turule Angry Birdsi limonaade ning kauples tootemargi kasutusõiguse välja ka
A. Le Coqile.

«Ega see ei olnud lihtne kindlasti. Angry Birds on väga tugev kaubamärk ja nad valvavad hoolega selle kasutamise üle,» nentis Tarmo Noop. Angry Birdsi tootemargi omanikfirma Rovio dikteeris ka suuresti, mis maitsega ning millises pakendis peab nende jook olema. «Iga detaili pidime eraldi kooskõlastama, mistõttu saime tooted valmis müümiseks alles juunis, kuigi alguses oli plaan juba aprillis müüki alustada,» lisas Noop.

A. Le Coqile tähendab Angry Birdsi jookide Eestis ja tütarfirmade kaudu ka Baltikumis müügile toomine võimalust kasvatada oma tootmismahte ning turuosa koolajookide segmendis. «A. Le Coq on praegu väga tugev selles karastusjookide segmendis, kus ei ole koolat. Angry Birds annab meile võimaluse ka koolajookide segmendis tugevamini jalga kinnitada,» lisas ta.

Kasvatab koolaturgu

Ühe võimaliku tulevikuväljavaatena on Noobi kinnitusel olnud tootemargi omaniku Rovioga ka juttu Angry Birdsi jookide tootmisest Tartus teistelegi turgudele peale Baltikumi.

«Kuna tegemist on ülemaailmse kaubamärgiga, siis on oodata, et Angry Birdsi joogid võiksid läbi lüüa mujalgi. Aga eks vaatame kõigepealt ära, kuidas läheb Baltikumi turul. Suve lõpus saab juba ka tulevikuplaanidest rohkem rääkida,» märkis Tarmo Noop.  

Coca-Cola Baltikumi kommunikatsioonijuht Evelin Ojamets ütles, et Coca-Cola ei pelga konkurentsi Angry Birdsi koolaga.

«Coca-Cola on armastatuim koolajook Eestis ja nii see ka kindlasti jääb. Aga me tervitame uusi tulijaid rõõmuga, sest uued koolajoogid suurendavad tarbijate valikut ning kasvatavad tervikuna koolajookide turgu Eestis,» rääkis Ojamets.

Angry Birds
• A. Le Coq plaanib sel aastal Eestis müüa pool miljonit liitrit Angry Birdsi koolat – umbes sama palju, kui firma müüb RC Colat.
• Soomes müüakse kuus ligi miljon liitrit Angry Birdsi limonaade.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles