Baltikumi ja Soome kutsarid kogunevad Luunjasse

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soomlane Jarmo Tauriainen ja tema «kallutaja» Margit Ranta harjutasid eile paarisrakendiga kiiremaid kurve ja teisi täpsust nõudvaid rajaosi.
Soomlane Jarmo Tauriainen ja tema «kallutaja» Margit Ranta harjutasid eile paarisrakendiga kiiremaid kurve ja teisi täpsust nõudvaid rajaosi. Foto: Sille Annuk

Juba kolmandat aastat võõrustab Saksa ratsutamiskompleks Balti riikide ja Soome sportlasi rakendispordi Balti karikasarja etapil.


Homme algaval võistlusel asuvad võitlema 20 ekipaaži, koos abilistega on osalemas ligi 60 ratsutamissõpra.

Luunja vallas Saksa ratsutamiskompleksi pidav Urmas Saks kinnitas eile, et korraldus on sujunud hästi ja enamik võistlejaidki juba kohal või lähiajal saabumas. Leedukad pidid jõudma täna hommikul. «Rada on valmis ja kell 12 läheb lahti,» rääkis Saks ootusärevalt.

Ta möönis, et neli Eesti ekipaaži ei ole kindlasti võistluse nimekaimad, kuid on terve talve kõvasti trenni teinud ning üritavad endast parima anda. Eestit esindavad Evelin Piiritalu, Ülar Raudsepp, Urmas Saks ja Lennart von Moller.

Rohkem kui sport

«Ratsutajad sõidavad võistlustele, sõidavad raja läbi ja lähevad koju, aga rakendisportlased ehk kutsarid tulevad kokku mitmeks päevaks,» rääkis Eesti juurtega sakslane Lennart von Moller, kellele hobustega tegelemine on hobi maasikafarmiga seotud töö kõrvalt.

Ta lisas, et kuigi ka sport on oluline osa, on põhiline tema jaoks see, et kogu seltskond saab suve jooksul erinevates kohtades kokku ja veedab koos aega.

Eile pärastlõunal arenes Saksa ratsakompleksis kirev pilt. Kõikjal oli näha rakendispordi osavõistlusteks mõeldud kaarikuid, hoburakmeid ja muud tarvilikku. Mõned sportlased tegid juba trenni, mõned proovisid hobusele varustust ja viisid nad heinamaale jalutama, mõned alles saabusid.

Väikse tiigi ääres olid lahtiste ustega karavanid, mis sõidu ajaks on mõeldud hobustele, kuid kohal olles muutuvad inimeste magamistubadeks. «See pole ainult sport, see on elustiil,» sõnas Urmas Saks.

Jagatakse stiilipunkte

Saks ja von Moller kinnitasid, et kõige vaatemängulisem  on kindlasti laupäev, sest siis on kavas maraton ehk maastikusõit, mida võiks piltlikult võrrelda motokrossiga. Saks lubas, et tolmu lendab ja põnevust jagub. Täna on kavas koolisõit ja pühapäeval täpsussõit. Lisaks kiirusele ja ülesannete filigraansele sooritusele on tähtis ka stiilipuhtus ehk kaarikute väljanägemine.

Soomlane Jarmo Tauri­ai­nen, kes igapäevaselt tegeleb euroaluste tootmisega, saabus  kahenädalasest treeningulaagrist Poolast ja seepärast on tal puhas võistluskaarik eraldi kaasas. Need, kel sellist võimalust ei ole, hakkasid õhtul peale treeningtiire kaarikut võistlusteks üles vuntsima.

Balti karikasarja järgmised võistlused on juulis Soomes, augustis Lätis ja finaaletapp on septembri alguses Leedus. Finaaletapi korraldamine käib nelja osalejariigi vahel kordamööda. Eestis on see järgmine kord 2014. aastal.

Rakendisport (driving)

• Maailma vanim hobuspordiala, kuna hobuseid kasutati vedamiseks tunduvalt varem kui ratsutamiseks. See on ainuke tunnustatud ratsaspordiala, kus tegelikult ratsanikke polegi. Kutsar (driver) istub vankris, mida veab üks või mitu hobust. Võistlus koosneb kolmest alast nagu kolmevõistluski: koolisõit, maraton ja täpsussõit koonustega. Lõpptulemus selgub kolme ala kokkuvõttes.

(Allikas: www.hobumaailm.ee)

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles