Amoris Integratio lõimis Annelinna noori

Elina Randoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Amoris Integratio lõpuüritusel peeti minilaululahing, kus üles astus iga kooli koor. Pildil Tartu Kommertsgümnaasiumi koor, esiplaanil mängib saksofoni 10 klassi poiss Marek Mõttus.
Amoris Integratio lõpuüritusel peeti minilaululahing, kus üles astus iga kooli koor. Pildil Tartu Kommertsgümnaasiumi koor, esiplaanil mängib saksofoni 10 klassi poiss Marek Mõttus. Foto: Margus Ansu

Tartu nelja Annelinna kooli õpilased tõmbasid eelmisel nädalal joone alla jaanuaris alustatud lõimumisprojekti Amoris Integratio ettevõtmiste sarjale.


Projekti toetas integratsiooni sihtasutus ja selles osalesid Annelinna, Kivilinna ja kommertsgümnaasiumi ning vene lütseumi õpilased. Projekti algatas ja seda juhtis Annelinna gümnaasium, kuid ürituste õnnestumiseks oli vaja kõigi osalejate aktiivset koostööd.

Filmid ja dessant

«Projekt sisaldas väga palju selliseid elemente, mida kõik osalenud koolid tegid meist sõltumatult,» rääkis projekti juht, Annelinna gümnaasiumi infojuht Anatoli Dorkin. «Iga üritus nõudis osalejatelt põhjalikku ettevalmistust ja käed taskus lihtsalt kohale lonkida polnud võimalik. Ja kui mõni neist oleks öelnud, et ei viitsi, ei taha, ei saa, siis poleks ka projektist asja saanud.»

Projekti raames korraldati mitu üritust. Esimese ülesandena pidi iga kooli võistkond tegema ühistöö multimeediavahendeid ehk siis animatsiooni, lühifilmi, reklaami vms kasutades. Teoste pealkirjaks oli «Ma pole turist, ma elan siin». Valminud filme näidati lõpuüritusel.

Filmidele esitati üsna karmid nõuded – need pidid mõtestama kodanikuks olemist, teadvustama noorte rolli ühiskonnas ja väärtustama (või vähemalt mitte halvustama) etnilist mitmekesisust.

Teiseks korraldati jaanuari lõpus maastikumäng Toomedessant, kus noored pidid läbima linna paigutatud kontrollpunktid ning vastama küsimustele kodulinna mineviku ja oleviku kohta.

Lõpuüritusel peeti peale filmide vaatamise ka laululahing, kus iga kooli esindajad esitasid varem selgeks õpitud laulud.

Noorte ühendamine

Amoris Integratio esitati integratsiooni sihtasutuse projektikonkursile «Kodanikuteadlikkuse ja sallivuse teemalised üritused ning materjalid», mille eesmärk oli laiendada õpilaste teadmisi Eesti ühiskonnast, väärtustada Eesti kodakondsust ja kodanikuks olemist ning kinnistada kodanikupäeva traditsiooni.

Oluliseks peeti ka mitmekultuurilises kollektiivis sallivuse arendamist ning erineva koduse keelega õpilaste vahetu koostöö toetamist.

«Meie üritasime selle projekti kaudu tekitada eesti ja vene noortes arusaama, et mitmeid erinevaid asju on koos tore teha. Kas seda saavutasime, peame noorte eneste käest küsima,» nentis projektijuht.

Integratsiooni sihtasutus

• Loodi 1998. aastal Eesti Vabariigi valitsuse poolt eesmärgiga algatada, toetada ja koordineerida ühiskonna integreerumisele suunatud projekte.
• Sihtasutus teostab integratsioonistrateegia tegevusi selle nimel, et Eestis elavad inimesed jagaksid ühiseid väärtusi ning osaleksid aktiivselt kodanikuühiskonnas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles