Tähe tänavalt kaob liiklustropp

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mööda Tähe tänavat kesklinna poole sõites on tulnud seni valida, kas käänata Tähe-Õnne ristmikul paremale või vasemale, otse edasi sõita pole tohtinud. Alates kolmapäevast tohib.
Mööda Tähe tänavat kesklinna poole sõites on tulnud seni valida, kas käänata Tähe-Õnne ristmikul paremale või vasemale, otse edasi sõita pole tohtinud. Alates kolmapäevast tohib. Foto: Sille Annuk

Aastakümneid ühesuunaline olnud Tähe tänava lõik Õnne tänavast Pargi tänavani muutub 16. mail kahesuunaliseks. Parkimiskohti jääb vähemaks ning edaspidi võib linnavalitsus parkimist veelgi piirata.


Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann mäletab liiklejana, et ühesuunaline on ligi 300-meetrine uulitsajupp olnud vähemalt paarkümmend aastat, kuid ei tea ega taha oletadagi, mis kaalutlustel selline liikluskord kunagi kehtestati.

«Olen otsinud infot, miks omal ajal nii tehti, aga pole leidnud,» nentis Lukmann. «Nüüdse ümberkorralduse põhjendus on saada liikleja tee sirgemaks ja ökonoomsemaks.»

Parkimisaja piirang

Endise Kasekese restorani ees keelab linnavalitsus umbes 15-meetrisel Tähe tänava lõigul parkimise ja peatumise, et tagada Pargi tänavast tulijaile vasakule pööramise ruum.

Tööpäeviti kell 8–18 ei luba uus kord parkida autot Tähe tänava äärde korraga rohkem kui kaheks tunniks. Vahetult enne Pargi tänavat piiratakse kiirus 30 kilomeetrile tunnis, muidu jääb Õnne-Pargi lõigus kehtima harilik piirkiirus.

Eha tänava elanik, Karlova Seltsi juhatuse liige Raivo Valk ütles, et umbes aasta tagasi, kui Tähe tänava kahesuunaliseks tegemise plaan linnavalitsusest karlovlasteni jõudis, leidis see seltsi listis rohkem toetust kui vastuseisu.

«Mõned Tähe tänava elanikud olid ka selgelt taunivad,» tõdes Valk. «Hakkab ju nende kodu eest rohkem autosid läbi sõitma. Teiseks küsivad kohalikud, kus nad peaksid parkima autosid, kui õuel ruumi ei ole. Osaliselt on see kindlasti mugavuse ja ümberharjumise küsimus.»

Kuigi liiklejaile läheb tänav kitsamaks, tähendab see ühtlasi, et autojuhid on sunnitud kiirust maha võtma, tõi Valk välja muudatuse positiivse joone.

Kohviku Anna Edasi omanik Silver Urbas ütles, et kohalikele ettevõtjatele on Tähe tänava liikluskorra muutmine pigem kasulik. Kunded pääsevad hõlpsamalt ligi ning neile on suurema tõenäosusega tagatud parkimiskoht.

«Aga kui mõne kohaliku elaniku auto on seisnud Tähe tänava ääres ühe koha peal kuid, siis võib-olla pole tal seda autot ruumi oma hoovi panna,» arutles Urbas. «Meid see ei puuduta, oleme hoidnud targu oma autot maja taga.»

Tõnu Lukmann tõdes, et Tartus on ahtamaidki kahesuunalisi tänavaid, kus ühes teeveeres on parkimine lubatud.

«Probleem võib tekkida bussiliiklusega,» tunnistas Luk-mann. «Buss peab püsima graafikus. Kui tekivad ummikud ja buss peab hakkama seal läbipääsu ootama, tuleb ilmselt parkimist veel piirata. Võimalik, et see üldse keelata.»

Esialgu vaid märgid

Tõnu Lukmann ütles, et 16. mail peaks olema osaühingul Kiirwarren KL liikluskorraldus juba muudetud. Esialgu tähendab see ainult uute liiklusmärkide ülespanekut ja vanade ülearuseks osutuvate mahavõtmist.
Lukmanni sõnul kaalub liikluskorraldusteenistus, kas vedada hiljem asfaldile ka parkimiskohtade tähised ja telgjoon.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles