Rahasaamispäeval tabas meest üllatus

Aime Jõgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Priit Mürk

Tartlane Heiki Ronk näitab tühja rahakotti, kuhu ta ootas 5. veebruaril asjata pensioniraha. Tema pensionipäeva oli talle teadmata nihutatud üheksa päeva kaugusele.





Heiki Ronk on sedasorti pensionisaaja, kes tahab, et talle pension jätkuvalt koju kantakse. «Ma olen sellega harjunud ja olen nõus mugavuse eest Eesti Postile ka need 60 krooni ära andma,» räägib ta. «Seni on mu pensionipäev alati 5. kuupäev olnud.»

Kui 5. veebruar oli juba üle lõuna edenenud ja pensionitoojat ei paistnud, helistas Ronk Tartu pensioniametisse. Sealt sai ta vastuse, et pensioniamet raha laialikandmisega ei tegele ja vastuse peab oskama öelda Eesti Post.

Mees helistaski oma linnaosa postkontorisse ja sai sealt täpselt ümberpööratud vastuse. Kuupäeva muutuse taga olevat pensioniamet.

Pärast uusi järelepärimisi selguski, et tema pensionisaamise kuupäev on 5-ndalt üle lükatud 14-ndale.

«Minutaolisi inimesi võib aga olla palju ja mitte kõigil ei pruugi uue pensionipäevani raha jätkuda,» on Ronk murelik ja tahab teada, miks ta pensionipäeva tagaselja muudeti.

Sotsiaalkindlustusameti peadirektori esimene asetäitja Liivi Evartson jagab ajakirjanikule lahkelt selgitusi, öeldes, et neil on Eesti Postiga küll kokkulepe, et ka uue korra järgi jätkatakse pensioni kojukannet – olgu siis inimese enda või riigi kulul – ikka nii, et raha tuuakse kätte harjunud kuupäeval.

Evartsoni jutust selgub veel, et pensioniamet on määranud väljamaksekuupäevad küll, aga ainult viisil, et on eelnevalt Eesti Postilt kandepiirkonnad teada saanud ja neis piirkondades n-ö väljamaksekuupäevad välja uurinud.

Lõpuks lubab Evartson Heiki Ronga pensioni kojukandmisega tekkinud probleemi põhjust kindlasti uurida.

Tartu pensioniameti direktor Kati Kümnik on sama meelt, et inimesele oleks tulnud muutunud kuupäevast teatada.

«Väljamaksu kuupäev võib teatud juhtudel olla muutunud vaid neil inimestel, kellele maksti pension varem välja postiasutuse kassast,» selgitab ta. «Pensioni ja toetuse väljamaksu kuupäeva muutmise algatab Eesti Post, teatades pensioniametile kuupäeva, millal inimesele pension ja sotsiaaltoetused koju viiakse. Üldise korra kohaselt teatab Eesti Post kirjalikult ka isikule uue väljamaksu kuupäeva.»

Kümnik oskab seletada praegust arusaamatust ainult eriolukorraga, mille on kaasa toonud pensionide kättesaamise muutunud kord. Ta lubab, et uute niisuguste juhtumite vältmiseks selgitab pensioniamet välja kõik isikud, kellel väljamaksu kuupäev on muutunud, ning teavitab neid veel kord uuest pensioni ja toetuse väljamaksu kuupäevast.

Pensioniinfo
• Sotsiaalkindlustusameti infotelefon 16106
• Tartu pensioniameti infotelefon 744 7497

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles