Sama loogika toimib aastakümneid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja.
Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja. Foto: Mihkel Maripuu

Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja nentis, et supermarketite kaupade paigutuse loogika on ajaga paika loksunud, ostjad on sellega harjunud ning kaupmeestel pole põhjust toimivat mudelit muuta.

Millise loogika järgi on Rimi hüpermarketites kaubad paigutatud?

Kui klient tuleb sisse, on kõigepealt tööstuskaubad ja hooajaliselt tähtsad kaubad. Jõuluajal toome näiteks ehted ja mandariinid kliendile silma paistvale kohale. Edasi liikudes tuleb leiva-saia osakond ning siis algavad teised värsked tooted: vorstid, kulinaaria, puu- ja juurviljad, piimad. Poe keskel ja kassade vastas on kauasäilivad tooted, nagu pesuvahendid, purgisupid, makaronid, riisid, maiustused.

Miks on hüpermarketites piim, iga päev vajalik toode, poe kõige tagumises nurgas?

Eks see oleneb poe ülesehitusest – kus asub ladu ja kuhu on kõige mugavam külmlette paigutada. Teiseks, ega inimesed tule hüpermarketisse ainult piima, leiva, saia, vaid ikka muu kauba pärast ka.

Rimis on osakonnad üles ehitatud store in store ehk pood poes põhimõttel. Meil on erinevad osakonnad – tööstuskaupade osakond, kauasäilivate kaupade osakond – ja need ei ole üksteisel ees. Kes tahab, võib ka otse piimaleti juurde minna. Mitte miski ei takista teda.

Selline kontseptsioon on maailmas aastakümneid tagasi üles ehitatud ja see toimib.

Kui palju te uurite inimeste liikumist oma poodides ja nende ostukäitumist?

Ikka uurime, paar korda aastas.  

Mida näitavad teie uuringud selle kohta, kuidas ostjad poes liiguvad?

Kõige rohkem liiguvad inimesed mööda peavahekäike, läbides järgmised kaubarühmad: leib-sai, vorstid, makaronid, külmlett, puu- ja juurviljad. Kuna tööstuskaubad asuvad meil peasissepääsu juures, siis on ka see piirkond üsna läbikäidav. Samuti on hooajakaupade ala alati tiheda liiklusega.

Kui palju saab tootja mõjutada seda, kuidas kaup on poes välja pandud?

Seal võib olla erikokkuleppeid, et mõne kampaania ajal saavad teatud tooted parema koha ja suuremad sildid, aga üldiselt otsustab kauba väljapaneku üle ikkagi kaupmees. Tootjal ei ole suurt mõjuvõimu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles